הצטרפו אלינו בפייסבוק

עקבו אחרינו

2 אפריל, 2015 פורסם ב תקשורת
3 comments

לימודי תקשורת לילדים ולילדות באורנים

קבוצת סטודנטיות מהחוג לתקשורת יזמה ופתחה חוג תקשורת לילדים ולילדות בגילאי 8-12 במטרה לפתח יצירתיות, להעשיר מיומנויות, לתת במה לביטוי אישי ולחנך לאוריינות תקשורת

 

אנה הס

IMG_3322

 

בעידן הטכנולוגי של היום, כשלכל ילד וילדה יש סמארטפון, טאבלט והיצע מגוון של מכשירים טכנולוגיים, חשוב שירכשו כלים כדי לעשות בהם שימוש מושכל. כמתן מענה לצורך זה התגבש פרויקט חינוכי ייחודי מסוגו – לימודי תקשורת חוויתיים לילדים וילדות במכללת אורנים, פרי יצירתן של סטודנטיות בחוג לתקשורת, שעליו מנצחת מנהלת היחידה לנוער שוחר מדע, ניצה יוגב.

"הצורך נמצא כאן כל הזמן," אומרת גילי סילמן, מנהלת החוג ואחת מהוגות התכנית. "לילדים של היום יש פיתויים רבים יותר מפעם, והם זקוקים לכלים מיוחדים על מנת להתמודד באופן יעיל עם העולם הדיגיטלי שאליו נולדו". יחד עם סילמן מנהלת שירי מנשה ומדריכה אתי חן. שלושתן סטודנטיות לתקשורת, שלושתן הגו ובנו את התכנית, בשיתוף סטודנטיות נוספות שראו בכך פוטנציאל וזכות ונרתמו למהלך.

IMG_3294

 

"בנינו תכנית שמחולקת לשלושה נושאים," אומרת אתי חן. "רדיו, עיתונות וצילום. למפגש הפתיחה הגיעו כ-20 ילדים וילדות". סילמן מוסיפה כי מספר המתעניינים עלה יותר ויותר עד שבצער נאלצו לסגור את ההרשמה. "כל זאת" היא מדגישה, "כשמדובר עוד בפיילוט! נו," חייכה, "צרות של עשירים."

רון

 

הוגות התכנית סבורות כי ליצירת תכנים תקשורתיים, כגון צילום סטילס ווידיאו, כתיבת כתבות ושידור ברדיו, יש חשיבות עצומה בפיתוח תחושת המסוגלות אצל ילדים וילדות, וכי ביכולתה להביא להעצמה אישית. לא ניתן לגרום לכך באמצעות דיבור, בדיונים או בתיאורים, אלא יש צורך ממשי שהילדים יגעו וישתמשו, ירגישו את הכלי. הודות למכללת אורנים והחוג לתקשורת, המשתתפים/ות הצעירים/ות מקבלים את כל האמצעים הטכנולוגיים הנדרשים, לרבות אולפני הרדיו וציוד הצילום, מצלמות הסטילס והווידיאו. את הרציונאל וההעצמה מסבירה מנשה: "אחת המטרות שלנו היא שהילדים והילדות ישתמשו במכשירים הדיגיטליים שבמרחב הפרטי שלהם כדי להעביר מסר, ושלא יראו בו רק כלי למשחק. אנחנו רוצות שהם/ן יעצימו את עצמם באמצעות דיבור, צילום וכתיבה."

 

התכנית כוללת חמישה עשר מפגשים בני שעה וחצי כל אחד, המיועדים לתלמידי כיתות ג'-ו'. במהלך המפגשים המשתתפים יכירו את אחורי הקלעים של התקשורת ויתנסו בלהיות אנשי תקשורת צעירים/ות – יתפעלו אולפן רדיו, ילמדו לעשות תחקיר ולכתוב שאלות לריאיון ויקבלו אפשרות לפרסם במגזין המקוון 'אורנים דוט. קום'. בתחומי הצילום כמובן שגם יש מה ללמוד – "מה המשמעות של לצלם תמונה?" אומרת מנשה. "תמונה היא לא רק תוצאה טכנית של לחיצה על כפתור, אלא יש מאחוריה מחשבה וכוונה."

IMG_3260

אם לשפוט לפי הילדים והילדות, שבמפגש הראשון התאכזבו ואמרו "מה, לא ניפגש בפסח? אוף!", נאמר שהוא נחל הצלחה גדולה. "אין דבר יותר משמח," מסכמת חן, "מלראות ולהרגיש איך תכנית שהייתה פרי מחשבתנו, קורמת עור וגידים והופכת למציאות. זה כיף גדול לבנות ידע יחד עם הילדים והילדות באמצעות למידה חווייתית משותפת."

 

 

3 comments

  1. מאת סיון:

    האם תהיו מעוניינים להביא את החוג לבית ספר בקריות?, אם כן, אנא צרו עמי קשר באי-מייל.

  2. אנו גרים בקרית ים.ואנו מאוד רוצים להישתתף בחוג.

השאירו תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>