הצטרפו אלינו בפייסבוק

עקבו אחרינו

3 אפריל, 2015 פורסם ב יוצאים לשטח
אין תגובות

נלחמים בזיהום: כתב אישום נגד בז"ן

בתי הזיקוק מואשמים כי  בעקבות התקלה, זרמו אלפי ליטרים של ביוב משך שעות ארוכות לנחלים באזור וזיהמו אותם בכמות ענקית של חיידקי צואה

המשרד להגנת הסביבה הגיש לבית משפט השלום בחיפה, לאחרונה,  כתב אישום נגד חברת בז"ן (בתי זקוק לנפט) באשמת זיהום מקורות מים, ממנו עולה כי על מנת לטפל בדליפת דלק, גרמו קבלנים שנשכרו בידי בתי הזקוק לפגיעה בקו ביוב וזיהום נחלי הקישון והגדורה. האירוע גרם לעוד דאגה בקרב פעילים ירוקים, ביניהם תושבי נשר וקרית טבעון, אשר נאבקים תקופה ארוכה נגד התוכניות להרחבת בתי הזקוק.

מכתב האישום עולה כי צינור לא תקין של החברה גרם לדליפת דלק חמורה וזיהום נחל גדורה ,זיהום קרקע ומי תהום. המשרד להגנת הסביבה דרש מחברת בז"ן לטפל במפגע ולשאוב את הדלק המזהם. עוד מתברר כי קבלנים שנשכרו על ידי החברה לצורך ניקוי, קדחו בשטח ללא אישור ותאום עם עיריית חיפה ופגעו בקו ביוב ראשי. כתוצאה מכך עשרות אלפי ליטרים של ביוב זרמו במשך שעות ארוכות לנחלי גדורה וקישון.

בבדיקה שנערכה למי הנחל לאחר הפגיעה נמצאו חיידקי צואה בכמות גדולה פי 24,000 מהערך המירבי  המותר וחומר אורגני בערכים  פי 30 מהמותר המהווים סכנה לבאים במגע עם מי הנחל, לבעלי החיים וגורמים למפגעי ריח. בשל הפגיעה המסיבית בקו הביוב נדרש תיקון נוסף של הצינור כשבוע לאחר מכן, פעולה שהצריכה הזרמה נוספת של שפכי ביוב לים.

בנחל מגוון בעלי חיים  בהם שוכני מים כגון צפרדע נחלים, שחריר נחלים ומגדלון מגובשש והוא מהווה ציר ירוק ואקולוגי במרכז מטרופולין חיפה.

מבתי הזקוק נמסר כי המקרה אירעה לפני שבע שנים ומאז השקיעה החברה מיליוני שקלים בנושאים הקשורים להשפעת המתקנים שלה על איכות הסביבה.

השאירו תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>