הצטרפו אלינו בפייסבוק

עקבו אחרינו

6 אפריל, 2015 פורסם ב במה חופשית
אין תגובות

מזרחי מצביע למזרחי

השד העדתי שהרים ראש חזק בבחירות האחרונות הביא את ארי בורשטיין לבדוק מקרוב את נושא הגזענות וגם להגיע לכמה תוכנות

ארי בורשטיין

אוי ואבוי לאשכנזי שהיה אומר "אשכנזי מצביע אשכנזי" הרי ברור לכולנו שזה היה נגמר באסון…

אז למה בעצם לשר לשעבר אריה דרעי, עבריין מורשה שישב בכלא תקופה לא קצרה, ושר לעתיד,  מותר להגיד את זה והוא אף זוכה לחיזוקים מפוליטיקאים מסוימים?

השבוע היה יום ללא גזענות, אולי דווקא בשבוע כזה שכולם יוצאים נגד הגזענות וכולם קופצים על קרון הערכים האוניברסליים הנעלים, חשבתי על המציאות שלנו ולא רק בשנות האלפיים אלא גם בראיה לאחור, להיסטוריה של האנושות כולה ובכל שלב שבדקתי, תמיד הייתה גזענות בצורה כזאת או אחרת.

אני בשום אופן לא מצדיק אותה ואף חושב שהיא עלולה להיות הרסנית לרוב, אך מה אם זהו צורך קיומי להבדיל את עצמנו מאחרים, זהו לא רק אמצעי שלילי להציג גזע כזה או אחר באופן רע, מה אם אדם מסוים נמשך לאדם אחר בעל תרבות מסוימת דווקא בגלל אותו הגזע והתרבות של אותו האדם, כאן ברור שזה הגיוני וחיובי כי במקרה כזה "הגזענות" היא חיובית, ישנה העדפה ברורה לאדם מסוים בגלל הגזע שלו התרבות שלו וכו' ולכן זה מתקבל יותר טוב.

האם העובדה שאני למשל, מאוד מתחבר ומעריך את האתיופים דווקא בגלל התרבות המאוד ייחודית שלהם ואפילו מעדיף להיות בחברתם זוהי גזענות? ברור שלא אתחבר לכל האתיופים ובטח לא במידה שווה, לא כולם אותו הדבר ותמיד יש יוצאי דופן אך בכל זאת ניתן לתאר את התרבות ואת החינוך ב"מקרו" עם ניואנסים שונים אשר תלויים בהרבה גורמים כמובן.

אז ברור שכשאשה מסוימת תעדיף גבר שחום בעל מבטא ברזילאי עם תרבות "נייטיב" דרום אמריקאית זו לא גזענות, נכון? למה לא? היא העדיפה גבר בגלל חזותו שזו תוצאה ישירה של מוצאו הגזעי.  אז מדוע כל כך קשה לנו לקבל שישנה דחייה גזעית בדיוק כמו המשיכה או העדפה גזעית.

נכון שזה לא תמיד נעים ובעיקר כשזה נגד הגזע האישי שלנו אז בטח גם לא מקובל, אך כשזה חיובי, כמו להגיד "היקים האלו יודעים לעשות את זה כמו שצריך" אז זה נשמע בסדר…

אז לא הכל יפה ולא הכל "פוליטיקלי קורקט" ובכל זאת גם לא הכל רצח עם ולא כל דבר מוביל לשואה.

זו רק דעתי…

השאירו תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>