הצטרפו אלינו בפייסבוק

עקבו אחרינו

23 אפריל, 2015 פורסם ב מל"ח חולמים חינוך
אין תגובות

כל העולם במה

 

דנה שהם, בת 29, סטודנטית במסלול מל"ח וספרות

 דנה שהם

על עצמי

אני מגיעה במקור מיהודה ושומרון, שם נולדתי וגדלתי (אימא מישוב קידר ואבא מאריאל). בשנים האחרונות אני מתגוררת בצפון. הגעתי בעקבות תפקיד שרציתי מאוד בעמותת איילים, התאהבתי בצפון ונשארתי כבר ארבע שנים.

על עבודתי

אני מגיעה מתחום האומנויות. כל חיי עסקתי בתחום זה. למדתי בתיכון לאומנויות במגמת מחול. בגיל 18 נאלצתי להפסיק לרקוד בעקבות בעיות רפואיות. שנתיים של טיפולים וקושי בקבלת המצב הפנו אותי בגיל 20 לאהבה אחרת, התאטרון. את האהבה הזאת גיליתי בדרך נפלאה – באחד מהטיפולים שקיבלתי בבית חולים הגיע ליצן רפואי שהקסים אותי וגרם לי להרהר בו במשך ימים רבים. בסופם הבטחתי לעצמי שאלמד ליצנות רפואית, וכך היה. בסיום הלימודים כבר לא הייתה דרך חזרה. נשאבתי לתחום, ולמדתי משחק במגמת ליצנות קהילתית וקרקס. כחלק מהלימודים החלטתי להצטרף ללהקת ליצנים שהופיעה בכל הארץ. להקה שהורכבה בחלקה מקבוצת החברים ללימודים. היה לנו במאי מקצועי, מגדולי הליצנים בארץ,  שהעביר ופיתח את רוב הקריירה שלו בקרקס הסיני.  הוא הוביל ובנה את המופעים שלנו. היינו לומדים בכיתה ומיישמים כל שבוע את הלימוד בשטח, בהופעות שלנו. כך היה במשך שנתיים.  לאחר מכן הופעתי בהצגות ילדים, דבר שפיתח אצלי את האהבה לתאטרון בובות, ומאז אני תופרת ויוצרת בובות בעצמי. ואז הגיעה התפנית שבזכותה הגעתי לעולם החינוך. בגיל 25 לימדתי ליצנות רפואית כחלק מהמחויבות אישית של התלמידים בבית-ספר תיכון בירושלים. שם הבנתי את הכוח של התאטרון, המשחק והבובות אצל ילדים ונוער כחלק ממסגרות חינוכיות. ומאז ועד היום כל עבודותיי עסקו בשילוב של שני התחומים. התחלתי את צעדיי בתחום באמצעות חוגי תאטרון שהעברתי בבתי ספר- יסודי ותיכון ובמסגרות חינוך בלתי פורמליות.

כיום אני עובדת כמדריכה במרכז חירום לילדים בסיכון ומעבירה סדנאות של תאטרון בובות בגני ילדים בקריות ובחיפה. העבודות שלי הן מרכז חיי, תרתי משמע. אין לי זמן פנוי כלל וכלל, אך אוהבת אותן בכל ליבי והסיפוק מהן שווה את ההקרבה.

על לימודי באורנים

תמיד למדתי בנישה שהיה לי בה נוח וזה התאטרון. הידע שלי בחינוך התבסס בעיקר על למידה דרך ניסיון ולא דרך האקדמיה. לא יכולתי להרשות לעצמי להתחייב ללימודים מכיוון שזה דרש הקרבה ולוותר על עבודותיי ועיסוקיי, ולא הייתי מוכנה לכך. ואז שמעתי על תכנית מל"ח שבאמצעותה אוכל לפתח את עבודתי ולא לוותר עליה. התכנית בנויה בהתאם לאורח חיי כמישהי שכבר עוסקת בחינוך (גם בתכנים וגם בהיקף שעות הלימוד). נוסף למל"ח חיפשתי חוג שיהיה קרוב אליי ביותר, וזה כמובן "ספרות, דרמה ומבע יצירתי". בתור אחת שכותבת חומר להצגות ולסדנאות שלי, הרגשתי שהחוג יתרום רבות להתפתחות המקצועית שלי.

השאירו תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>