הצטרפו אלינו בפייסבוק

עקבו אחרינו

26 אפריל, 2015 פורסם ב ספרות ושירה
אין תגובות

טוב למות בעד ארצנו. האומנם?

ים כהן מתמודדת עם אחד המיתוסים החזקים ביותר בהיסטוריה של ישראל

ים כהן

528478_4381009242217_461528944_n

אלמנה שמלאו לה שישים שנה יושבת לבדה בביתה שבמרכז העיר. ארבעת ילדיה הגדולים כבר מצאו את מקומם בחיים, מפוזרים בארץ. שלושה עשר נכדיה באים לפעמים לביקור. היא מנשקת אותם ומביאה להם את הממתקים המשובחים ביותר. הם ישובים על ברכיה והיא מספרת להם על גיבור. הגיבור שהיה פעם בעלה.

הרבה נהגו לומר על הגיבור שאהב את המקום והמקום אהב אותו. הוא דאג לפנק את אדמת הקיבוץ, לחרוש את שדות הכותנה והחציר. הוא נשא אישה ויחד יצרו משפחה לתפארת וארבעה ילדים מקסימים.

הגיבור האמיץ היה יכול לגדל ארבעה ילדים, לראות אותם הולכים לצבא, לחבק אותם כשהם חוזרים, לספר להם סיפורים, לקחת אותם לשדות. הוא היה יכול לבלות עם ביתו הצעירה יותר משלוש שנים. בהמשך הוא היה יכול לראות אותם מתקדמים בחייהם, עובדים, לומדים, פוגשים את בני הזוג העתידיים שלהם ומתחתנים. בחתונה הוא היה יכול להתרגש, לשמוח, לבכות, לחבק ולהיות ליד האלמנה שפעם לא הייתה אלמנה. הוא היה יכול להכיר את נכדתו הראשונה ולהתרגש כמו בלידת בניו. הוא היה יכול להכיר עוד שנים עשר נכדים. הגיבור לא הספיק לראות את כל בניו גדלים ולא הספיק לראות אף לא נכד אחד מבין שלושה עשר הנכדים. שנת 1982 הייתה השנה 34 לעצמאותה של מדינת ישראל. פרוץ מלחמת לבנון היה האירוע העיקרי בשנה זו. זו הייתה המלחמה הרביעית של הגיבור, שתמיד התגייס למען מדינתו. הגיבור האמיץ נפרד ממשפחתו ועלה על הג'יפ. אותו הג'יפ שעלה על מוקש. מאותה מלחמה לא חזר הגיבור. אותו הגיבור היה יכול להיות בעל לאלמנה, אבא לילדיו וסבא לשלושה עשר נכדיו. הוא היה יכול להיות סבא טוב מאוד יגידו אנשים רבים.

אלמנה שמלאו לה שישים שנה יושבת לבד בבית במרכז העיר, חושבת  מה היה קורה אם הגיבור לא היה גיבור ולא היה אמיץ. אם הוא היה פשוט בעלה, לא יותר מזה. אם לא היה עולה על אותו הג'יפ באותו היום בדרך לעוד מלחמה, כנראה שהיום היא לא הייתה יושבת לבד בביתה ולא הייתה צריכה לספר על גיבור שפעם היה.

השאירו תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>