הצטרפו אלינו בפייסבוק

עקבו אחרינו

26 אפריל, 2015 פורסם ב תקשורת
אין תגובות

תמונה שווה אלף מילים

משך שנים האמינה לירון כצנלסון שאין לה יכולת לצלם תמונה ראויה. דעתה בנושא השתנתה לאחר שעבר קורס אצל ערן ברק

לירון כצנלסון

"מתי תלמדי לצלם תמונה אחת נורמלית?" שנים ששמעתי את השאלה הזאת מופנית אליי. האמת? די בצדק. תמיד הייתי מפורסמת באי היכולת שלי לצלם תמונות טובות או מדויקות. זה התחיל להפריע לי באופן מיוחד כשהתחלתי ללמוד תקשורת במכללה. הרגשתי שקיים פער בין הרצוי, כלומר בין הרעיונות שלי, לבין המצוי, כלומר התוצאה הסופית והמוגמרת.

כמעט והשלמתי עם אי היכולת שלי להסתדר עם מצלמה, עד שנחשפתי לקורס "סדנת צילום- סטילס עכשווי", שמלמד ערן ברק. הגעתי אליו בלי ציפיות גדולות להצלחה. אולם, להפתעתי הרבה, מלבד העובדה שנחשפתי לתכנים מרתקים ומעניינים במהלכו, הצלחתי להגיש פרויקט גמר שכולו – מראשיתו ועד סופו – יצירה אישית שלי.

בקורס לא רכשתי רק מיומנויות טכניות, אלא גם הגעתי לתובנה גדולה: צילום מצריך מחשבה מרובה טרם הלחיצה על הכפתור המתעדת את הרגע. המחשבה הזו מגיעה מתוך הבנה עמוקה עוד יותר – צילום הוא לא רק תיעוד של רגע, צילום הוא התחברות לאמת הפנימית שבך.

המרצה בקורס, ערן ברק, מספר בדיוק את מה שהרגשתי: "סטודנטים/ות או תלמידים/ות נסחפים אחרי האפשרויות שהצילום מציע ומשתמשים בו ככלי לביטוי אישי, הן כחלון למציאות שהם רואים והן כראי לנפש. הצילום הוא כלי חינוכי משמעותי מכיוון שהוא יכול לשקף באופן רחב היקף עצום של תופעות חברתיות ואישיות. בנוסף, הוא בעצמו מתקיים כיום כשפה בפני עצמה ומבלי ללמוד אותו ואת השפעותיו אנו נתונים להבנה דלה מאוד של המציאות הסובבת אותנו."

לדעתי, כל מורה, לא משנה מאיזה תחום דעת הוא מגיע/ה, צריך ללמוד קורס צילום במהלך לימודיו, משום שבעקבותיו יצליח לממש את עבודת החינוך האמיתית – ראיית נפש התלמידים/ות ועולמם הפנימי.

IMG_1231

השאירו תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>