הצטרפו אלינו בפייסבוק

עקבו אחרינו

29 מרץ, 2015 פורסם ב מה בקמפוס, מל"ח חולמים חינוך
אין תגובות

בשבילי, חינוך קהילתי

אייל קדוש, סטודנט במסלול מל"ח

 

למשפחה שלי הייתה משתלה במשך עשרים שנה. היה לנו בית במשתלה שגדלתי בו עד גיל שמונה ושוב לשנה בגיל עשרים. משתלה – מה שאנשים לא יודעים עליה שהיא תמיד מרחב ירוק, פתוח ומאפשר בתוך עיר. מי שנמצא במשתלה רואה את השינוי בהתנהלות של אנשים מרגע שיצאו מהרחוב ונכנסו למשתלה, כאילו העולם נעשה פתאום רגוע יותר.

בית הספר בשבילי תמיד היה מקום "לשרוף" בו זמן אבל לא מקום לייצר חברים ולא מקום שיכולתי להגיע בו להישגים משמעותיים. ציונים והערכות מורים מעולם לא היו בשבילי מטרה או הישג.

לכן מגיל 15 השקעתי את מרבית הזמן והאנרגיות בפעילות מחוץ לבית הספר, בתנועה ובפעילויות קהילתיות.

בשלוש שנים וחצי האחרונות אני עובד בחברה להגנת הטבע ובחינוך הסביבתי בחיפה, בעיקר בהדרכת קבוצות בחטיבות הביניים והתיכונים בנושא מנהיגות סביבתית ומודעות סביבתית. הרבה יותר קל לי לתפוס את המרחב הפיזי והאנושי כמקשה אחת בזכות החוויה שלי, המשתלה של ההורים ששימשה כבית. מבחינתי, כשחושבים על איכות הסביבה אין מדברים רק על סביבת הצומח והחי בעולם, אלא על האופן שאנחנו מתקשרים עם הסביבה האנושית שלנו ואף עמנו. סביבה זה לנשום, מה שאנשים עושים יותר כשנכנסים למשתלות (כדאי לשים לב לזה…). סביבה זה לראות אנשים ורצונות. סביבה זה להבחין בסיפורים של עצים, של מצבים ושל תלמידים.

אייל קדוש

השאירו תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>