הצטרפו אלינו בפייסבוק

עקבו אחרינו

5 פברואר, 2015 פורסם ב מל"ח חולמים חינוך
אין תגובות

מאמין בחינוך פנימייתי

אלעזר גנות, סטודנט שנה א במסלול מל"ח, מחנך בית בכפר הנוער ימין אורד

שמח לגלות במסלול מל"ח עוד כסופי שיער מסביבי…

נולדתי באלעזר שבגוש עציון ונקראתי אלעזר מאותה סיבה, על שם דודי אלעזר נחלון, טייס שנפל בחזית התעלה בסיני במלחמת יום הכיפורים.

אני נשוי לשמרית שלומדת טיפול באומנות בתואר שני, ואב למבשר שלום (4), גליה (3) וטוב אהבה אורי (1). אנחנו גרים בכפר הנוער ימין אורד שעל הכרמל. אני עובד שם בתפקיד מחנך בית לקבוצה של עשרים נערים בכיתה ט.

אני אוהב מאוד את העבודה שלי שמאפשרת לי להתפתח בכל כיוון שרק ארצה. אני מאמין רבות בחינוך פנימייתי לנערים עם עורף משפחתי חלש ומצבי סיכון ונשירה, וכן גם לנערים עם פוטנציאל מצוינות בולט.

אני מוביל את הקבוצה שלי למצוינות אישית, בלי קשר למקום שממנו הגיע כל חניך וחניך. אני מאמין שהזכות והחובה למצוינות היא של כל אחד. אני עושה כיום דברים שלא האמנתי שאפשר לעשות עם בני נוער. מבחינתי, השמיים אינם הגבול.

הצטרפתי למסלול מל"ח בגיל 35 כיוון שהייתי עסוק בפרקטיקה בשטח עד היום. אני מאמין שמסלול זה יקדם אותי בבטחה אל עבר המטרה שלי – הקמת כפר נוער וניהולו. הכפר יהיה מיועד לנוער במצבי סיכון, ולנוער בהצטיינות. זו תהיה חווה חקלאית אקולוגית עם חיבור ערכי לאדמה, לחי, לצומח ולאנשים של ארץ ישראל. זה יהיה "בית ספר לחיים", והמורים ילמדו חיים והתנהגות ראויה עוד לפני שילמדו מתמטיקה ולשון.

בעיני, מסלול מל"ח הוא תמצית שכל מי שעוסק בחינוך צריך ללמוד. יש גישה חיובית מאוד, דווקא ב"מכללת אורנים", ואני מרגיש שכאן מאמינים מאוד בטיפוח אישיות המחנך לפני שמלמדים אותו את החומר שיצטרך להעביר הלאה. זה מוצא חן בעיני. אני מאמין גדול בגישות הוליסטיות-שילוביות. אני מאמין שהשלם גדול מסך חלקיו, ולכן תכנית לימודים הוליסטית כמו מל"ח היא בדיוק הדבר שאיחלתי לעצמי. כנראה שבשביל זה חיכיתי עד לגיל המופלג הנוכחי שלי…

השאירו תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>