הצטרפו אלינו בפייסבוק

עקבו אחרינו

5 פברואר, 2015 פורסם ב במה חופשית
אין תגובות

טיפים לתקופת המבחנים: כך נעבור את התקופה בשלום

רגע לפני שאתם נכנסים למבחן הקרוב, כדאי לקרוא את הטור הבא, שיש בו כמה וכמה המלצות שכדאי ליישם. בהצלחה

מאת: מורן סרוסי |

תקופת המבחנים קרבה ובאה. בתור סטודנטית שזוהי תקופת המבחנים החמישית שלה אני מרשה לעצמי לתת כמה טיפים לסטודנטים שנה א ולסטודנטים בכלל, שמתקשים לעמוד בלחץ המבחנים.

1. ארגנו לכם סדר זמנים ביומן. כתבו מה תעשו בכל יום – על איזו עבודה תשקדו באיזה יום ועם מי, באילו ימים תתכוננו למבחן מסוים, באיזה יום תכינו מערכי שיעור וכן הלאה. הדבר יעזור לכם לא ללכת לאיבוד בחופשת הסמסטר. יש סטודנטים שתקופה בלי לוח זמנים מסודר גורמת להם "לאבד את הצפון", והם אינם מצליחים להושיב את עצמם ללמוד ולכתוב עבודות. כאשר יש לוח זמנים מסודר, קל יותר לדעת מה אנו צריכים לעשות, מתי לעשות, כמה זמן נשאר לנו, והרבה יותר קל ככה להתחיל ללמוד.

2. בדקו שבוע לפני מועד המבחן מהו החומר למבחן. בדקו אם נמצאים ברשותכם אותם חומרים מדוברים. אם לא – נסו להשלים מחברים, מחברות, ממצגות, מאתר הקורס, ממאמרים ועוד. חשוב לעשות זאת זמן רב לפני מועד המבחן כדי לא להילחץ, וכדי שיוותר זמן סביר להשלמת החומר.

3. אם עוד לא פתחתם קבוצה בפייסבוק לחוג או לשנתון שלכם, אולי הגיע הזמן. סיכומים, שיתופים, עצות, רעיונות, טיפים להתמודדות עם קורסים ועם מרצים ספציפיים – את כל אלו אפשר למצוא בקבוצות פייסבוק הייעודיות. כדאי ומומלץ מאוד.

4. בימי מבחנים – הגיעו מוקדם למכללה, בין שעה לחצי שעה לפני תחילת המבחן. חשוב לעשות זאת כדי להירגע, לתפוס מקום נוח (לא ליד הדלת ולא ליד המזגן), לבדוק ששמכם מופיע בטופס הנבחנים, לבדוק שכל העטים עובדים, שכרטיס הסטודנט או תעודת הזהות נמצאים ברשותכם, למלא בקבוק מים, להכין חטיף אנרגיה על-ידכם, ובכלל, כדי להגיע רגועים למבחן. אי אפשר לדעת מה יהיה בדרך – פקקים, תקר בגלגל, אוטובוס מאחר וכדומה. לחץ נוסף בוודאי לא יועיל.

5. סטודנטים בעלי התאמות – דאגו שכל טפסי ההתאמות זמינים ותקפים. דאגו ליידע את המרצה בהתאמות המגיעות לכם לפני המבחן עצמו. דאגו להביא את הטפסים אתכם ליום הבחינה.

6. בזמן המבחן – קראו היטב את השאלות, סמנו את ההוראות, סמנו מספר פריטים מבוקשים (שתי דוגמות, שלושה נימוקים, ארבע הוכחות וסימוכין מהתיאוריה). לאחר סיום המבחן, קחו זמן נוסף כדי לעבור עליו. ראו שלא פספסתם שום שאלה, שעניתם לפי מספר הפריטים המבוקש, שכתבתם שם ותעודת זהות, שהכתב ברור, שלא שכחתם לכתוב מקור, ושהכול תקין בטופס הבחינה.

7. טיפ אחרון והחשוב ביותר – אל תשכחו לקחת בכל התקופה הזו לפחות יום אחד של חופש והפסקה מכל הלחץ והעומס, להשאיר את הדברים בצד ולאפשר לראש להתנקות.

שיהיה לכולנו הצלחה רבה בכל הבחינות, המטלות והעבודות.

השאירו תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>