הצטרפו אלינו בפייסבוק

עקבו אחרינו

19 פברואר, 2015 פורסם ב במה חופשית, כתבות מומלצות
אין תגובות

חרדות לגורלן

לאחרונה שודרה בתכנית עובדה כתבה על יוזמתן של נשים חרדיות אשר נלחמות למען ייצוג נשים ברשימות החרדיות לכנסת. בעקבות אותה תכנית הצטרפה מורן סרוסי, סטודנטית לתקשורת שבאה מרקע דתי, לתנועת "ובזכותן"ומסייעת לה במאבק למען ייצוג נשים

מאת: מורן סרוסי |

בעקבות צפייה בתכנית "עובדה" עם אילנה דיין, אשר הציגה את יוזמתן של נשים חרדיות על מנת להכניס ייצוג נשי לכנסת, תקפו אותי רגשות שונים- כעס, זעם, מבוכה, שמחה, התרגשות, גאווה ועצב. החלטתי לעשות מעשה.

מי היה מאמין שבשנת 2015 נשים חרדיות ייאלצו להיאבק על מקומן ועל השמעת קולן בכנסת? מי היה מאמין שגברים חרדים שיושבים שעות רבות בישיבה ומשאירים את נשותיהם לשמור על ילדיהם, יקראו לנשים בשמות גנאי ויתייחסו אליהן בצורה כה מזלזלת? מי היה מאמין שבשביל להישמע, נשים חרדיות ייאלצו להפיץ כרוזים ופשקווילים שקריים ולחשוש לגורלן בעקבות שיח עם התקשורת החילונית?

נותרתי המומה מהתכנית ששודרה ב"עובדה" וחשבתי לעצמי שאותן נשים הן בין הנשים האמיצות ביותר שיצא לי לשמוע עליהן. אני באה מחברה דתית, מכירה ויודעת את יחס התורה והדת אל הנשים, אני יודעת שאין שום הלכה שמורה על מיקומן של הנשים במקום הכי נמוך ב'שרשרת המזון', אין שום סיבה ממשית לכך שהן מרוחקות ממוקדי כוח ומתפקידים בעלי השפעה, אלא אלו הם רק גברים חרדים שמפחדים משינוי הסדר הקיים, שמונעים מדעות קדומות, שוביניסטיות ופרימיטיביות.

לאחר סיום התכנית התרגשתי מאוד וחשבתי לעצמי שאני חייבת לעשות משהו עם המסר שלהן – להעביר אותו הלאה, אולי להביא אותן לדבר בפני תלמידים, אולי לקיים איזשהו שיח איתן במסגרות שונות, לכתוב עליהן, לדבר איתן ולחזק.

יום למחרת, הזדמנה לי אפשרות לסייע למפלגת נשים חרדית אשר רצה לכנסת כמחאה על אי ייצוגן של הנשים החרדיות. יו"ר המפלגה היא אישה מיוחדת ואמיצה במיוחד, אשר פעם אחרי פעם מנסה לשנות סדרי בראשית, להטיל ספק בקיים ולחשוב בצורה ביקורתית על אותם גברים חרדים שחוששים כ"כ מנוכחות נשים אך לא מעיזים לומר זאת בקול.

אל צוות המתנדבות והמתנדבים הגיעו נשים וגברים מעולמות וממחוזות שונים. אני נפעמת ומתרגשת מאוד מהזכות הזו להיות חלק מההיסטוריה. זכיתי לעזור לנשים חזקות שלא מוכנות לשתוק עוד, לא מוכנות להמשך החרפה הזו של 0 חכ"ים חרדים בוועדות לבריאות האישה החרדית, לא מוכנות עוד לתת את קולן למפלגות החרדיות אשר לא יכולות לראות אישה חרדית במוקדי כוח, ושלא מוכנות לוותר על העלאת נושאים כדוגמת אימהות חד הוריות, הפליית בנות מזרחיות בקבלה לבתי ספר ולסמינרים, מסורבות גט ועוד, לסדר היום הציבורי.

גם אם הן לא יעברו את אחוז החסימה, יש חשיבות בהעלאת הנושא למודעות ולסדר היום הציבורי, הפוליטי והתקשורתי. יש חשיבות לקידום שיח משמעותי והיסטורי זה. נשים חזקות, נשים משמעותיות, נשים שאיננו רגילות לראות בנוף התקשורתי והפוליטי- בואו נעזור לזה לקרות, בואו נעזור להן לעשות היסטוריה.

גילוי נאות: כיום משמשת מורן סרוסי כרכזת תשדירי הבחירות של התנועה"ובזכותן"

 

לדף הפייסבוק של התנועה: https://www.facebook.com/ubizhutan?fref=ts

השאירו תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>