הצטרפו אלינו בפייסבוק

עקבו אחרינו

3 ינואר, 2015 פורסם ב מל"ח חולמים חינוך
אין תגובות

הזכות לבחור

שחר 24.12

שחר פליישמן, בת 23, סטודנטית במסלול מל"ח, חח"ק ואזרחות, תושבת כפר מסריק

קצת על עצמי

עובדת בחינוך הבלתי פורמלי בקיבוץ "כפר מסריק" בתפקיד מדריכה לילדים בכיתות א עד ו, ולומדת שנה א ב"מכללת אורנים".

גדלתי והתחנכתי בחינוך הקיבוצי. במסגרת חובותיי לקיבוץ בתור נערה התבקשתי לעבוד כל חופש. בחרתי לעבוד בתחום החינוך בגיל הרך בקיבוץ, ומיד התאהבתי בעבודה עם הילדים. לאחר שחרורי מהצבא חזרתי לעבוד בקיבוץ באותו התחום אך הפעם עם ילדים גדולים יותר (בגילאים של בית ספר יסודי). שם אני עובדת עד היום.

המקום שאני עובדת בו נקרא מרח"ב, ראשי התיבות של מרכז חברתי. המרח"ב נמצא בקיבוץ שאני גרה בו, ולכן גם אני גדלתי והתחנכתי בו כשהייתי קטנה. כיום אני עובדת בו בתור מדריכה.

הילדים מגיעים למרח"ב מדי יום. לאחר שהם חוזרים מבית הספר אנחנו, המדריכות, נפגשות איתם בחדר האוכל לארוחת צהריים, ומשם ממשיכים למרח"ב עצמו. למרות שזאת מסגרת בלתי פורמלית, הילדים מחויבים להגיע לשם עד השעה 16:30 ושם אנחנו מעבירים להם פעילויות שונות וחינוכיות הכוללות בתוכן את האופי הקיבוצי.

בתור ילדה אני זוכרת שמאוד אהבתי לבוא למרח"ב. היום בתור מדריכה אני מנסה לגרום להם לאהוב את המקום ולרצות לבוא אליו, ולא להיות שם רק כי הם חייבים.

לימודי באורנים

לאור עבודתי בתחום החינוך רציתי להתפתח ולהתמקצע, ולכן אני נמצאת היום בתוכנית מל"ח. השאיפה שלי היא לזכות בכמה שיותר כלים שיאפשרו לי לשכלל את הניסיון שאני רוכשת בעבודתי. נוסף לכך, בחרתי ללמוד אזרחות כי זה מקצוע שמעניין אותי מאוד.

בחרתי בחוג אחד פורמלי וחוג שני בלתי פורמלי בשביל לפתוח לעצמי כמה שיותר דלתות לעתיד. כרגע אני לא בטוחה עדיין באיזה מהתחומים אעסוק בהמשך, וכך תינתן לי האפשרות לבחור.

חלום אישי לעתיד

ללמד בבית ספר יהודי בחו"ל במשך שנה – שנתיים.

 

השאירו תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>