הצטרפו אלינו בפייסבוק

עקבו אחרינו

28 דצמבר, 2014 פורסם ב מל"ח חולמים חינוך
אין תגובות

פועלת למען שינוי בחברה

 תמונה אמנה

אמנה אבו סויד, בת 27 מכפר כעביה במקור, נשואה למג'די, גרים בביר אלמכסור, ולומדת בתכנית מל"ח, בחוג חח"ק וספרות עברית

ראשית אספר על ילדותי שהתחילה עגומה למדי מחמת אובדנו של אבי שנספה בתאונת דרכים בזמן שהייתי בת חודשיים . כלומר, חייתי במשפחה חד-הורית, ואני אחת מתוך שמונה ילדים, ארבעה בנים וארבע בנות. אמי עטפה אותי בחום ובאהבה, נתנה ללא הרף ודאגה שלא יחסר כלום, דהיינו השכלה, תמיכה ועוד.

בהיותי הקטנה בבית התלוויתי אליה כמעט לכל האירועים החברתיים. הייתי ואשאר המיוחדת ביותר.

למרות השכול מחד גיסא ובצל כל הבעיות שנכללו בחבילה מאידך, הדבר לא השפיע עלי לרעה. אדרבה, השתדלתי להיות זו שמאחדת את המשפחה. יתר על כן, יזמתי כל אירוע.

לעתים הוצלפתי בצרורי ביקורת, אך העניין לא מנע ממני לפעול. להזכירכם – חברתנו הבדואית היא שמרנית ומסורתית. זו חברה שהקרדיט הניתן בה הוא למגדר הזכרי בעיקר.

ניצני העשייה החברתית התחילו לפרוח כשסיימתי את התיכון. בשיתוף עם מספר נשים משכילות מהכפר הקמנו עמותה שמטרת העל שלה היא לקדם ולהוציא דור משכיל.

למרות שהייתי הצעירה מבניהן לא היססתי להביע את דעותיי אף לא פעם אחת, ואפילו להשחיז את רעיונותיי, ולהביא לכך שתהיה הסכמה תוך כדי שימוש ברטוריקה המלווה בלמידת הרעיון והתבססות על ידע וגישה אובייקטיבית  והגונה. דאגתי לא להתבצר בדעותיי, להיות פתוחה ולחשוב "מחוץ לקופסה".

אני עובדת בתחום הדרכת נוער, וזה מושך אותי מאוד במיוחד מפני שזה חסר במגזר. אני חולמת להביא ילדים ולהקים משפחה עם בעלי המקסים. נוסף לכך, אני חולמת לגרום לשינוי משמעותי במגזר בתחום החינוך הבלתי פורמלי.

 

השאירו תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>