הצטרפו אלינו בפייסבוק

עקבו אחרינו

14 דצמבר, 2014 פורסם ב אקטיביזם
אין תגובות

"נוחות גם לנכות": אורנים כדוגמה

במדינת ישראל כיום כ- 20% מהאוכלוסייה הם נכים/בעלי מוגבלויות. הגברת המודעות לעניין הנכות באורנים הינה נושא בוער שיש להעלות לסדר היום

ליאור רוזיליו, טל אורקבסה, יהודית מור|

בניגוד לתפישה שרווחה בעבר, לפיה בעלי מוגבלות פיזית אחראים להתאים את עצמם לסביבה, בעשורים האחרונים הולכת וגדלה המודעות לכך כי החברה הרחבה היא הנושאת באחריות לדאוג לכך שאנשים עם מוגבלות כזו או אחרת יזכו לשוויון הזדמנויות בכל הקשור לנגישות, להשכלה גבוהה ולרכישת מקצוע. מכללת אורנים הינה מכללה אקדמית לחינוך, שבה לומדים הוראה מעל 5,000 סטודנטים ועם זאת אין בה נגישות לנכים. באורנים, פרט למעלית אחת, לא קיים שום אמצעי עזר נוסף בשאר בנייני הלימוד. מרבית הבניינים בני השלוש ומעלה קומות אינם מכילים מעליות. בנוסף למבנים, אורנים בנויה על גבעה ועל כן הניידות בה קשה לכלל האנשים ועל אחת כמה וכמה לאנשים עם מוגבלות. אלו מונעים את גישתם של אנשים עם מוגבלות ללימודים אקדמיים לחינוך.

במדינת ישראל כיום כ- 20% מהאוכלוסייה הם נכים/בעלי מוגבלויות. הגברת המודעות לעניין הנכות באורנים הינה נושא בוער שיש להעלות לסדר היום. אורנים הינה המכללה המובילה לחינוך בצפון, ומן הראוי שהיא תשמר ערכים של כבוד ושוויון. אנו, כסטודנטיות באורנים ומחנכות לעתיד רואות בנגישות חשיבות רבה. אין ספק כי קיימות התאמות פיזיות שהמכללה יכולה להציע כדי להקל על אנשים עם מוגבלות: מעלית נגישה, תא שירותים נגיש, דרכי גישה לאולם ספורט, לכיתות הלימוד ולספריה.

יתר על כן, מכללת אורנים יכולה ליצור קשר עם עמותות העוסקות בנגישות לציבור הנכה ולקבל ליווי בפתרון הבעיות הללו. עמותות אשר נותנות ליווי, תמיכה וייעוץ לבעלי נכות ובני משפחותיהם, כמו עמותת אהב"ה (ארגון הנכים בישראל המיוחד למען נכים, ילדים נכים והוריהם) או עמותת איל"ן (איגוד ישראלי לילדים נפגעים) וודאי ישמחו לסייע בעניין. הגיעה העת שאורנים תקדיש את מלוא תשומת ליבה לנושא זה, אחרי הכל גם אנשים עם מוגבלות רוצים וצריכים ללמוד כאן.

ההודעה נכתבה כמטלה "הודעה לעיתונות", במסגרת הקורס "מדיה ואקטיביזם – יחסי אהבה שנאה" בהנחיית  סלבה גרינברג

השאירו תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>