הצטרפו אלינו בפייסבוק

עקבו אחרינו

20 דצמבר, 2014 פורסם ב מל"ח חולמים חינוך
4 comments

מאמין בנתינה

אסף די חזן, בן 42, תושב עפולה, בוגר קהילה טיפולית לנפגעי סמים והתמכרויות. סטודנט במסלול מל"ח.

כל חיי אמרו לי שאני צריך לעבוד עם אנשים אבל החיים עם ההתמכרות לא אפשרו לי. אחד הדברים, אם לא הדבר המרכזי, שיכול להחליף שימוש בסמים למילוי הריק הפנימי הוא הנתינה לאחרים. אצלי זה מתחבר לרצון לתקן ולהשפיע. האמונה שלא סתם אני כאן, שיש לי תפקיד.

היום אני עובד בשתי עבודות. ב"מלכישוע" אני עובד עם נוער בטיפול באמצעות מוסיקה ושירים. על מנת להתפרנס אני מוכר שווארמה. לא צריך לציין שאת עבודת החינוך האמתית אני עושה בשווארמה. בכל מקום שאני נמצא אני משתדל להיות מודל לחיקוי.

מה שמפריע לי יותר מכל זה השסעים בחברה הישראלית. הדבר היחיד שיכול לערער את קיומנו בארץ הוא שנאת חינם. ה"ביחד" הישראלי זה מה שנותן לי ביטחון מרבי.  זהו החלום שלי, ואחת הסיבות שאני לומד ב"מכללת אורנים".

בשבילי, ללמוד זה לא מובן מאליו. לא סיימתי את בית הספר, ולא ישבתי בכיתה שנים רבות. אבל זהו חלום, וזו זכות, וזה גם קשה, ובעיקר כיף גדול לפגוש אנשים חדשים, אחרי הרבה שנים של ניתוק חברתי כי "המכור" מתבודד. אז כשאני בא ל"מכללת אורנים" אני לומד גם מההפסקות.

4 comments

  1. מאת רם צורי:

    קצר וקולע!כמו שאני אוהב.
    אני שמח שאתה בחוג. אני אוהב את ההסתכלות שלך על דברים.

  2. מאת רם צורי:

    קראתי עכשיו את הקטע של תום, שמדבר על העיסוק בחינוך מתוך איזשהו צורך פנימי ולא מתוך שליחות, משהו שאני מאד מתחבר אלין. זה מתקשר לי לעיסוק האישי והמקצועי שלך בהתמכרות, כי אני חושב שעיסוק בחינוך הוא לפעמים יותר מצורך, הוא התמכרות.

  3. מאת אהובה חזן:

    אסף מרגשת הדרך שעשית והגעת לתובנות ולהגשמה עצמית, עם כזו נחישות ואמונה השמיים פתוחיםלפניך ואתה דגם ומופת לחניכיך בהצלחה

השאירו תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>