הצטרפו אלינו בפייסבוק

עקבו אחרינו

28 דצמבר, 2014 פורסם ב קולנוע וטלוויזיה
אין תגובות

איך ערוץ 2 מטפח ערכים לאומניים?

העונה השנייה של 'הכוכב הבא' ישראל מציעה תיקון למתמודדת שעוררה את סערת רני רהב כשהצהירה שהיא לא מתכוונת לעשות צבא, ולא עברה את מבחן הקהל. אחרי הגיוס היא מנסה את מזלה שוב

 מאת: שירי מנשה |

אל במת ה'כוכב הבא' פרץ השופט בדימוס רני רהב. "אל תדאגו", הרגיע את עיני השופטים והשופטת הפעורות-שכאילו-לא-ידעו-על-הרגע-הזה-מראש, "אני לא הולך לשיר." מה הוא כן עשה? הציג את המתמודדת הראשונה בתולדות 'הכוכב הבא' ישראל, שהגיעה להתמודד בפעם השנייה.

אורית ביינסאי, בת 19.5, עמדה על אותה הבמה בעונה הראשונה והצהירה שהיא לא מתכוונת להתגייס לצבא, כי המסגרת לא בשבילה. שוד ושבר. תדהמה במדינת רני רהב, שההלם כנראה אטם את אוזניו והוא לא שמע את הסיבה: אבא של ביינסאי הוא קייס, רב בעדה האתיופית. "עליי לא מקובל שבחורה בת 18.5 כמוך תעמוד פה ותגיד 'לא בא לי לעשות צבא'. הגיע הזמן שתיישרי את עצמך על הקו", הטיח בה אז, ואחר כך חרץ את גורלה: "תשני את הדרך שלך כי ככה לא תוכלי להצליח." אכן, ביינסאי לא הצליחה. הוא אמנם הצביע לה, וכך יתר השופטים, אבל יחד עם קולות הצופים היא קיבלה 66% שלא מספיקים בשביל לעבור.

עכשיו מגיע רהב ליישר את ההדורים, אך רק למראית עין. נדמה שהסיבה האמיתית לעלייתו לבמה היא הוכחת צדקתו. וכך, אחרי נאום מוצא פיו, עולה אל הבמה ביינסאי, שגדלה בשנה, והפלא ופלא – היא חיילת בצה"ל. מחיאות כפיים. רהב עומד גאה לצידה כמי שהיה מאמנה האישי. "עושה לי טוב הצבא," היא אומרת בריאיון שנערך קודם לכן מאחורי הקלעים. "אני בכלל לא מצטערת שהתגייסתי."

הרצה קדימה: ביינסאי שרה ביונסה, כולם המומים, עוברת ב-95%. וואו, איזה תיקון!

אז מה למדנו היום מערוץ 2? לא משנה אם אנחנו מאמינים ומאמינות שהצבא הוא ערך מוסרי או חובה לאומית או ארגון מיותר, המסר הוא אחד – את דתייה? יש לך בעיות בריאותיות? סיבות אישיות שלא סיפרת לנו עליהן? אין תירוץ – תתגייסי לצבא! רק ככה תוכלי לעבור. את יודעת מה? אנחנו אפילו נעזור לך! (החוק תקף גם לגברים)

לא ברור אם זה רק רהב שמטפח את המדיניות הישראלית או שאחראי לכך ערוץ 2 באופן כללי, אבל המסר, סמוי ככל שיהיה, מנסה לחלחל בכוח. לא מפליא בכלל שהוא מצליח, אחרי הכל הוא מגיע כאיוּם ונחרט בתודעה, בעיקר בזו של קהל היעד העיקרי של 'הכוכב הבא' – בני נוער. הנה לכם, צעירים וצעירות, תתגייסו – תצליחו.

הערה למען הסר ספק: הביקורת לא נוגעת ולו במילימטר להחלטה אם לשרת בצה"ל או לא, אלא על אופן העברת המסר בערוץ 2.

השאירו תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>