הצטרפו אלינו בפייסבוק

עקבו אחרינו

2 יולי, 2014 פורסם ב אקטיביזם, תקשורת
אין תגובות

שווים בחובות ושווים בזכויות

מאת: מוחמד חמוד |

הדרוזים כיום משרתים בצה"ל בשיעורים דומים ליהודים ואף יותר. שיעורם בקרב הקרביים עולה על הממוצע בקרב היהודים, למרות זאת המצב הכלכלי במגזר הדרוזי הוא זהה בבסיסו לשאר האוכלוסייה הערבית הלא משרתת. כ-84% מהדרוזים מועסקים בענפי שירות הביטחון ורק 16.1% מהם עובדים בענפי התעשייה. הדרוזים המפגינים נאמנות ממושכת לארצם סובלים ממצוקה מאוד קשה ורצינית, המתבטאת בבעיות הקרקע, היתרי הבנייה הלא מאושרים ודחיית ההרחבות של תוכניות המתאר למשך תקופת זמן ממושכת.

המצוקה העיקרית והדוחקת ביותר במגזר הדרוזים היא מצוקת הקרקע. הדרוזים בישראל גרים ב-17 יישובים בגליל ובכרמל, לא כולל 4 הכפרים שגרים ברמת הגולן שהם לא אזרחי מדינת ישראל, כל היישובים הללו סובלים ממצוקה קרקעית כמפורט בטבלה המצ"ב:

דרוזים

המצוקה העיקרית והבולטת ביותר שסובלת ממנה העדה הדרוזית ומתמודדת מולה כבר תקופת זמן הינה מאות הבתים שנבנו באופן בלתי מורשה והקנסות הרבים שאזרחים משלמים בשל כך. זאת במסגרת מדיניות "השליטה הקרקעית" שהמדינה מפעילה כלפי הדרוזים בדיוק כמו שאר האוכלוסייה הערבית.

מקרה המוכיח את המצוקה שסובלים ממנה הצעירים הדרוזים בפרט, הם האחים ח'טיב בבית ג'אן שבנו צימרים במקום גבוה הממוקם על הר חידר שבכפר, שניהם שירתו את המדינה והם שומרי חוק ולמרות זאת הם קיבלו קנסות כספיים גדולים מאוד ובלתי נתפסים, בטענה שכל הבניה הזאת היא בתוך שמורת הר מירון והיא לא חוקית, זאת דוגמא אחת מתוך הרבה דוגמאות אחרות לבני העדה הדרוזים הסובלים מאותה מצוקה.

דוגמה נוספת, מאז קום המדינה אושרה רק תוכנית מתאר אחת בכפר בית ג'אן הגלילי בשנת 1983, אז הכפר היה קטן שהכיל 5000 תושבים, כיום מספר התושבים גדל פי שניים ונדרשת תוכנית מתאר חדשה בכדי לחדש את הבנייה שתוכל לענות לצורכיהם של כל זוג צעיר שרוצה לבנות בית ולגור בו בנחת כמו כל גבר ואישה בעולם.

בתקופה האחרונה המגזר הדרוזי סובל מחוסר מענה רציני מצד הממשל, בדאלייה ובעוספיה בשלוש השנים האחרונות חולקו רק 32 חלקות מאושרים לבנייה, בג'ולס רק 12 חלקות, בשאר הכפרים גם המספרים הם זהים, לעומת זאת בטירת הכרמל ששטחה פחות מדאלייה ועוספייה הם קיבלו חלקות יותר מכל הכפרים של המגזר, בסביבות 500 חלקות ויותר. מפה עולה השאלה האם השירות הצבאי בכלל תרם? או שזה רק למראית עין, אם בפועל אנו מקבלים פחות מהמגזר היהודי והערבי בכלל.

השאירו תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>