הצטרפו אלינו בפייסבוק

עקבו אחרינו

26 יולי, 2014 פורסם ב אקטיביזם, תקשורת
אין תגובות

הצעדה למען אלה שהושתק קולם

                                                                   הודעה לעיתונות                                                                                          

צעדה שתתקיים למען הכרת ממשלת ישראל ברצח העם הארמני בטורקיה, אשר עד עצם היום הזה מדינת ישראל אינה מכירה בו

 

הכחשת השואה הפכה עם השנים ובצדק, לחטא ולפשע. ניתן יום בשנה לזכר השואה, בארץ ובעולם וניתנה דקה דומייה לזכר הנספים. לצערנו הרב, אנחנו, אזרחים ישראלים נאמנים במדינת ישראל, איננו יהודים אלא ארמנים נוצרים, שגרים ושחיים כאן. נלקחה מאתנו הזכות לזכור את אלה שנרצחו, את הנשים שנאנסו ואת הילדים שנקברו חיים, ולעולם לא קיבלנו ולו חצי דקה כדי לעמוד ולזכור את השם שהיה להם, אחד אחד, ולממשלה שלנו לעולם לא היה עניין בלהקשיב לנו. ממשלת ישראל החליטה למחוק היסטוריה שלמה למען יחסים כלכליים עם טורקיה. איננו דורשים כסף, איננו דורשים זכויות יותר רבות מאזרחים אחרים, איננו דורשים את מה שאין לאחרים, ההפך הוא הנכון. אנחנו דורשים הכרה מלאה בהיסטוריה שלנו, אנחנו דורשים דקה דומייה למען כל אלה שלא זכו לחסד באותו טבח נורא, אנחנו דורשים את הזכות להזיל דמעה למען הדורות הקודמים לנו. אנחנו דורשים את הכבוד המגיע לעם שלם שנטבח ונרצח באכזריות רק בשל דתו ולאומו.

ביום חמישי ה-24 באפריל 2014, יצאו הסעות מכל רחבי הארץ לכיוון ירושלים, על מנת להפגין ולמחות מול הכנסת, ולדרוש את הכרת ממשלת ישראל ברצח העם הארמני שקדם לשואה, עוד בשנת 1915 בטורקיה. בשעה 12:00 בצהריים, כמו בכל שנה, יתאספו מאות תושבים ארמנים מול הכנסת, יישאו דגלי ארמניה, תמונות ושלטים וכמובן את דגלי ישראל. לאחר מכן תתקדם הצעדה לכיוון בתי הקברות הארמנים, שברובע הארמני בירושלים, על מנת להניח נר ולשאת מילים לכבוד כל הארמנים, נשים ילדים וגברים שנספו ונטבחו על ידי הטורקים.

אנחנו, הארגון למען הקול שהושתק, נלחמים למען ההכרה ברצח העם הארמני במדינת ישראל. אנחנו מודעים לעובדה שיחסים כלכליים הוא דבר חשוב, אולם לעולם כסף לא יהיה חשוב יותר מהיסטוריה שלמה של עם. אנחנו טוענים שחוסר ההכרה ברצח עם אינו שונה כלל מהכחשת שואה, ואנחנו שואלים למה ילד יהודי שנרצח בתאי הגזים לעולם יזכרו את שמו, בארץ ישראל ובכל העולם, אבל את הילד הארמני שנקבר חי באדמה מול ביתו בטורקיה, לא יזכה אפילו ליום אחד בשנה שיוקדש למענו. רובנו שירתנו בצבא, בשירות לאומי או שאנו תורמים את חלקינו במידה מסוימת למדינה. כולנו אזרחים נאמנים ותמיד נהיה. זה הבית שלנו, זו הארץ שלנו. לעולם לא נדרוש את מה שלא מגיע לנו, אך את זה, את הכבוד, את ההיסטוריה ואת העם, איש לא ייקח מאתנו, לא מדינה, לא כסף ולא חוק. אנחנו דורשים את ההכרה המלאה של מדינת ישראל ברצח העם הארמני.

לפרטים נוספים נא לפנות לג'מייקה 

השאירו תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>