הצטרפו אלינו בפייסבוק

עקבו אחרינו

17 יוני, 2014 פורסם ב במה חופשית
אין תגובות

שעתו הגדולה של ביבי

מאת: אבנר מיכאלי |

ניצבת בפני ראש ממשלתנו הזדמנות פז להיחרת מעל דפי ההיסטוריה  אחרי כל כך הרבה פיגועי מיקוח בהן הראתה ישראל אופי גברי לא מתפשר ומלא אגו שגרם לרוב להרבה הרוגים לדוגמא נחשון וקסמן או לחילופין 5 השנים בהן ישב שליט בכלא רק בשביל להעביר בסופו של דבר כמות גדולה של אסירים לצד השני תמורתו.

מבצע אנטבה היה מבצע חד פעמי וכדי להיות פרגמטי, שקול ולהמעיט עד כמה שניתן בהרוגים, על נתניהו לצלצל עכשיו לאבו מאזן, לגייס אותו למערכה ולפתור בזריזות האפשרית את המקרה וכך להמעיט עד כמה שניתן בהתלקחות השטח.

מה יצא לנתניהו ממהלך כזה? ובכן  טיפול אינטליגנטי ושקול באירוע זה,  יהווה תשובה מוחצת לכל מבקריו של ביבי על חוסר שיתוף הפעולה עם הרשות, בניית אמון מחודשת ברמה הדיפלומטית אך יותר חשוב מכך: מסר ברור לקיצוניים שכנגדם יש שיתוף פעולה מלא של כל העולם שמקומם לא כאן.  העולם יחבק וישבח אותו ללא ספק ולראשונה האופק המדיני של ישראל יסתכל החוצה ולא למאבקי מפלגות פנימה, בפרפראזה על דבריו של קיסינג'ר בעבר .

מה יצא לאבו מאזן ממהלך כזה?  זמן קצר אחרי האיחוד עם החמאס הוא יעביר מסר ברור לעמו בפרט ולעולם כולו על תפיסת עולמו לגבי הטרור. העולם שמביט עליו בחשד יחבק אותו אליו ולראשונה מזה שנים הוא יצטייר כמנהיג הבלתי מעורער של העם הפלסטיני .הוא יצא עם נכס דיפלומטי ראשון במעלה לשיחות שבשאיפה יתקדמו קדימה ויראה למתנחלים פן שאותו הם מנסים להחביא מכל ערבי באשר הוא-  אנושיות.

אנחנו מכירים את הריטואל, לצערנו, הרבה דיסאינפורמציה בתקשורת בה מתמלא המסך כל זמן. כשאין יותר מידי מה לומר,  גנרלים בדימוס מפמפמים את הקו הכוחני, המיליטנטי. ראש הממשלה מעביר את האחריות לאבו מאזן במקום לקחת אותה על כתפיו הרחבות.

tank-2-1406391-m

"כשאין יותר מידי מה לומר, גנרלים בדימוס מפמפמים את הקו הכוחני, המיליטנטי"

הנערים המסכנים שנמקים באיזה שהוא בור, וזאת בתקווה שהם בחיים, לא אשמים שהם נולדו בארץ שבה שולט כוח צבאי כבר כמעט חמישים שנה. הם נולדו והתחנכו על ברכי האידיאולוגיה השלטת בשטחים. הם גם לא אשמים, שאותם מעצבי אידיאולוגיה, לא דאגו להם מעולם להסעות ראויות ובטוחות. הם לא אשמים שלאור הקיפאון המדיני השורר בארצנו הרותחת, מה שישראל מבינה הוא רק כוח. כיוון שאחרת, היה נוח מאוד להדחיק את מיליון וחצי הערבים הכלואים בשטחים לעוד מאות שנים.

למנהיגים בישראל לא דחוף לפתור סוגיה אקוטית זו. רק כאשר כמה מטורפים קיצוניים, עושים מעשה נפשע כזה העם בישראל מתעורר.

אולי פעם אחת תנסה ישראל משהו אחר במקום תצוגת התכלית הצבאית המרשימה שמובילה להרג של עוד חפים מפשע רבים.  כפי שאנו יודעים מספיקה תאונת דרכים אחת כדי כדי להבעיר כאן את כל השטח.  היינו בסרט הזה וזהו סרט רע. הרבה אגו צריך לזוז הצידה כדי שהמהלך הזה יצא לפועל וגם הרבה ציניות וחשדות הדדיות של הצדדים. בסופו של יום אנו כאזרחים משני צדי המתרס רוצים כי מנהיגינו יביאו לנו שקט וביטחון.

השאירו תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>