הצטרפו אלינו בפייסבוק

עקבו אחרינו

31 מאי, 2014 פורסם ב קולטורה, קולנוע וטלוויזיה
אין תגובות

שינוי בלוח השידורים

גרנט

מאת: שירי מנשה |

צופית גרנט מראה לנו מה קורה כשמתבגרים. "אבודים" מראה לנו מה קורה כשעושים טלוויזיה אחרת

מי היה מאמין מספר 1: שהבחורה המחומצנת, הפרובוקטיבית, ששתתה את השתן של עצמה בשידור חי, זאת שעלתה לכותרות בשנות ה-90 בזכות שערוריות והשאירה את עם ישראל פעור פה במשך כל תכנית הבוקר שלה, תעשה סדרה כמו "אבודים".

מי היה מאמין מספר 2: שערוץ 2 מוצצי הרייטינג יפנו מקום בפריים טיים לתכנית שהיא לא ריאליטי-טראש פולשנית, כזאת שרודפת אחרי סיפורי סינדרלה כמו מס הכנסה אחרי עסקים קטנים – רק בשביל לגרום לנו להכין בצד ערימה של ממחטות.

כל שמנסה תוכן טלוויזיוני לעשות הוא לגרום לנו להרגיש – לצחוק, לבכות, לרחם, להזדהות, להתרגש. מישהו פעם עלה על זה שרגש מביא רייטינג ומאז זו המזימה המוסווית של היוצרים. התוצאה היא שהשיח על תוכניות הריאליטי נשמע כך: "זוכרים את המתמודדת שאמא שלה עזבה אותה בגיל צעיר?", "זוכרים את המתמודד שאבא שלו לא האמין בו?" וככה אני זוכרת טוב מאוד מי היה אותו מתמודד, אבל אין לי מושג איך הוא שר/מבשל/רוקד – או בעצם מבצע את הפעולה שלשמה הוא הגיע.

אז אני רוצה להגיד לכם, יוצרים ומפיקים, שעליתי על המזימה שלכם! וכל ערב אחרי 10 דקות צפייה (כוח ההרגל), אני מזפזפת ל"מד מן"; אבל לא ב"אבודים". את הצפייה בתוכנית הזו אני מתחילה באופן מודע לכך שעומד להיחשף מולי סיפור חיים לא רגיל. אני יודעת שאפגוש משפחות מפורקות ושהידד, אני לא אצטרך לסמס או להצביע באפליקציה כדי שהן יסגרו מעגל. סוף כל סוף תוכנית שלא מתביישת לשים את סיפור החיים במרכז ולא בשוליים שמתפקדים כמרכז בלי ששמנו לב.

בסדרה שעוטה על עצמה את מאפייני הסרט הדוקומנטרי גרנט מביאה את גרסת הווידאו ל"מדור לחיפוש קרובים". אנחנו לא עוד תלושים ומחכים לתוצאות שאולי יגיעו בשבוע הבא, אלא התחושה היא שאנחנו שותפים לתהליך החיפוש. וזהו אמנם ריטואל של סיפור-חיפוש-מפגש, אבל כל פרק נושא עמו מציאות שונה כך שמימד החידוש קיים ומפתיע.

וגרנט מרגישה בנוח. באנושיות שנשפכת ממנה כמו נס פך השמן זו העונה החמישית היא מרשה לעצמה לשים את הראש על ברכיה של האבודה, לדבר בחופשיות עם משפחה זרה או לשאול את השאלה הנכונה בזמן הנכון, בלי לצחקק במבוכה כמו קולגה שלה למקצוע (לא רוצה לחשוף שמות אבל ריבה).

בסופו של דבר, המשתתפים אולי משלמים את מחיר הפרסום, אבל לרוב זוכים בהפי אנד משמעותי.

התוכנית משודרת בערוץ 2, ימי רביעי ב- 21:00

השאירו תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>