הצטרפו אלינו בפייסבוק

עקבו אחרינו

23 מאי, 2014 פורסם ב קולטורה, קולנוע וטלוויזיה
אין תגובות

זגורי היסטוריה

זגורי

מאת: שירי מנשה |

מה כבר אפשר לצפות מיוצר סדרה ששם משפחתו מהולל בשמה? אז למען האמת, אפשר לקוות לסיפורים אישיים ונוגעים ללב. התוצאה כאן, איך אומר, קצת אחרת

משפחה מרוקאית, פרימיטיבית, קשת יום ורווית ילדים מובטלים מנסה להסיר מעליה כישוף – נשמע לכם כמו התחלה של בדיחה? אתם צודקים מאוד. שרדתי רק שני פרקים בבדיחה הזאת, ואפילו לא צחקתי, להפך – כמעט הזלתי דמעה מכך שיש אנשים שחושבים שהמוח שלי רדוד.

"זגורי אימפריה" הוא קרא לסדרה שלו, מאור זגורי עצמו, מה שנשמע כמו חטא ההיבריס. האימפריה היחידה שמתקשרת אצלי לסדרה הזו היא האימפריה הרומית, שכמוה קורסת גם הבנתו של זגורי את המציאות שבה הוא חי – רבותיי, ההיסטוריה חוזרת. לא, כוונתי היא לא שזגורי עצמו חושב שהכפייתיות הפרימיטיבית של הדמויות שלו מתרחשת בצורה כזו גם היום, אלא הוא הוכחה לכך שיש אנשים שעדיין לא הבינו שעברנו את כל עניין הפריפריה הנידחת והמשוגעת, שחיים בה מזרחיים מטורפים שנפלו כנראה מהחלל. למרבה הצער יש מי שעדיין מנסה לעוף על כנפי ההיסטוריה, שרוצה בכל כוחה להימחק אבל בכל פעם איזה אלאדין חייב לשפשף את המנורה ולהוציא את הג'יני הזה החוצה. למה?!

זגורי, צא מהסרט השחור-לבן שבו אתה חי ושכנראה מוקרן עוד בראינוע ותתקדם הלאה, כמה עשורים לכיוון 2014. אצלנו כבר יש תסריטים שכתובים ברמה גבוהה ושחקנים שלא נותנים הרגשה של צפייה בטקס סיום כיתה י"ב. אפילו העלילה אצלנו ב-2014 מתפתחת בכיוונים הגיוניים. אני מבטיחה לך, יותר טוב כאן.

מעבר לזגורי, "הוט" נתנו במה לכל כך הרבה סדרות טובות – מה פשר הירידה הזו ברמה? איך משבצים את "זגורי אימפריה" בקטגוריה הזו אל מול "בטיפול" ו"הבורר"? ואיך שחקנים כל כך טובים, כמו משה איבגי, שרה פון-שוורצה ועוז זהבי הגיעו לשם? טעו בדרך? לא עקבו אחרי השילוט? כנראה שלכל חברת שידורי טלוויזיה ולכל שחקן יש את פאדיחת הקריירה שלו. אולי יש יוצרים שהמשפט תקף גם אליהם.

השאירו תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>