הצטרפו אלינו בפייסבוק

עקבו אחרינו

21 מאי, 2014 פורסם ב במה חופשית
אין תגובות

הקנאביס והאינטרס הכלכלי

  מאת: דנה פרידמן |

הויכוח סביב סוגיית אישור נרחב יותר בקנאביס לצרכים רפואיים מתלהט וכמה חברי כנסת, לאו דווקא משורות עלה ירוק, תומכים בצעד הזה. דנה פרידמן, פעילה למען הרחבת החוק, מסבירה מדוע חוק הרחבת השימוש כה חיוני

חבר הכנסת חיים כץ מהליכוד, יו"ר וועדת הבריאות של הכנסת, תקף בתכניתה של קרן נויבך את חברות התרופות, בטענה שישנם אינטרסים, לכאורה, של חברות אלו במניעת אישורי קנאביס רפואי. לטענתו, "רופאים לא רוצים לתת אישורים בגלל לחץ של חברות התרופות".

כשנשאל נציג חברת קופות החולים, לגבי מחקר שנערך בחברה ובו נמצא כי שימוש בקנאביס מפחית את השימוש בתרופות מרשם בלמעלה מ-30 אחוזים – ועל אף שבתכנית הבוקר של קרן נויבך ברשת ב' ששודרה בבוקר הדיון נאמרו הדברים בשידור חי – סירב להגיב, התפתל בניסיונות להסביר את דבריו וחיזק שוב את טענות הציבור בנוגע לאינטרסים זרים מצד חברות התרופות.

אם את או אתה סובלים מכאבים כרוניים חזקים, או לחילופין מתסמינים נפשיים כגון דיכאון או חרדה הפוקדים כה רבים מאיתנו, מדוע שלא תוכלו להשתמש במשהו טבעי שבקלות יכול לשפר את הרגשתכם במקום להשתמש ברסיטל, ציפרמיל או ריטלין? ואם בכל זאת קיבלתם את האישור המיוחל לקנאביס, סביר להניח שעברתם מסכת ייסורים בירוקרטיים בדרך שלא עזרה למכאוביכם. לא הנפשיים ולא הפיזיים.

בישראל, מחלת האפליפסיה לא כלולה ברשימת המחלות שעליהן ניתן לקבל אישור לקנאביס רפואי. מחקר חדש שנערך במחלקה לנוירולוגיה באוניברסיטת סטאנפורד בארה"ב ופורסם החודש ב'ירחון להתנהגות אפילפטית' מצא כי הורים רבים פונים לטיפול רפואי מבוסס קנאביס בכדי להתמודד עם ההתקפים הקשים מהם סובלים ילדיהם חולי האפילפסיה. על פי המחקר, ברוב מוחלט של המקרים, התוצאות מוצלחות ביותר. ישנם עשרות מחקרים, סיפורים ודוגמאות על הסגולות הרפואיות של צמח הקנאביס. היריעה קצרה מלהכיל את כולם.

בימים שהמשטרה מוצאת לנכון לבזבז את משאביה על מפורסמים שמעשנים להנאתם מדי פעם, והקרקס התקשורתי סביב הדלקת ג'וינט באולפן החדשות של וואלה עוד לא שכך, אנחנו שוכחים את הדבר החשוב באמת. אנשים סובלים פה, וכואבים. סבל נפשי וסבל פיזי שמוצא את פתרונו בכימיה ומשככי כאבים מרדימים ומשני תודעה. והפתרון לכאב שלהם נמצא ממש מעבר לפינה, אבל המרחק בינם לבין הפינה הזו הוא מרחק עצום. מרחק של כסף וכלכלה של חברות תרופות בעלות אינטרסים שנמשיך להיות חולים, שימשיך לכאוב לנו, ושנמשיך לקנות תרופות.

גילוי נאות: כותבת המאמר  פעילה למען הרחבת חוק הקנביס הרפואי

השאירו תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>