הצטרפו אלינו בפייסבוק

עקבו אחרינו

5 אפריל, 2014 פורסם ב קולטורה, קולנוע וטלוויזיה
אין תגובות

תרבות הסלפי

boarding-909061-m 

מאת: שירי מנשה|

מתן חודורוב יצא לחקור את קושי המחייה הישראלי הידוע, בהשוואה הידועה למחירי העולם, וחזר עם מסקנות – מנחשים? נכון – ידועות: הרבה ישראלים, ובפרט זוגות צעירים, יורדים מהארץ

איזה מזל שערוץ 10 מביא לנו תכניות תחקיר משובחות. כאלו שחושפות את האמת שמאחורי הפרשות, שמתעמתות עם אנשי ונשות מפתח, שמותירות את הצופים בפה פעור.

אז זהו, שלא. "לזרוק לסל וחסל" היא סיסמה שלימדו אותנו בגן ושערוץ 10 צריכים לאמץ באהבה, להפנים וליישם. להאכיל את הצופים בקוטג' שעולה בארץ 5.90 לעומת המחיר הזול שלו בגרמניה, לא מהווה קריטריון לתחרות, אפילו לא מול ערוץ הכנסת. גם לא ריאיון עם מי שירדו מהארץ בשביל נוחיות כלכלית או ילד קטן וחמוד שעדיין לא מבין את משמעות המולדת אבל בשביל המצלמות מעדיף לחיות בישראל. המקסימום שהתכנית הזו הצליחה להשיג הוא הנהון מתמשך ואוטומטי כשל כלבי דשבורד של צופים שהטלוויזיה שלהם כנראה לא קולטת ערוץ 2. משמע – כלום.

מתכנית לתכנית מתחזקת בי המחשבה שערוץ 10 הוא טלוויזיית-סתם, שהוצלה ממוות בשביל "צינור לילה", תכנית הבוקר של אורלי וגיא ובשביל שנשמין מול קרין גורן. הוא מתהדר בטיפוח מגוון של תרבויות: תרבות המִחזור, תרבות הטראש-טי.וי, ועכשיו גם תרבות הסלפי. הנה, שם התכנית ירד גם הוא מהארץ: "סלפי – ישראל, תמונת מצב". יש לכם את זה ביותר פטריוטיות? או אולי תכנית אחרת, משהו טוב, שייתן לצופים סיבה לחשוב שלמרות הקושי אפשר לפתוח שקית במבה, מה שאין בחו"ל, ולהתנחם מול טלוויזיה ישראלית?

השאירו תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>