הצטרפו אלינו בפייסבוק

עקבו אחרינו

26 אפריל, 2014 פורסם ב קולטורה, קולנוע וטלוויזיה
אין תגובות

מצחיק בקושי

רמזור

'אם רמזור כבר לא מצחיקה אז מה היא עושה שם?'

מאת: שירי מנשה |

ראינו אותה גדלה מול העיניים שלנו. משנה לשנה היא הלכה והשתבחה ובכל פעם שהגיעה הייתה מתקבלת בזרועות פתוחות. עכשיו "רמזור" כבר בת ארבע, אבל בגרסה החדשה היא דומה יותר לדוד חיים שמנסה להיות מגניב ואף פעם לא מצליח לו

אז מה השתנה? קשה לא לשים לב שאמיר כבר לא צהוב. נולדה לו ילדה שנקראה משום מה על שם הכלבה השנואה ז"ל, ולמרבה הצער נראה שהיא לא פחות שנואה ממנה. אם בעונות הקודמות צחקנו מניסיונותיו המקוריים להתחמק ממחויבויות הקשר (מה שפחות מצחיק במציאות), בעונה הזו מזעזע הדימוי של הגבר העצלן והמזניח. מה לעשות, פחות מצחיק שתינוקת בת שנה נופלת מהטרמפולינה בגלל חוסר השגחה או נסחבת למסיבת לילה רועשת. פחות מצחיק גם כשאבא עושה כל מאמץ כדי לא להיות איתה. ואם דיברנו על המשפחה הצהובה לשעבר – מה המקצוע של טלי? עקרת בית? אולי תתקדמו?

שאלה נוספת שלא כתובה בהוראות: מי שמחליף את אמיר במצב הביניים הוא איצקו? אני פשוט חושבת שלמערכת היחסים שלו מתאים צבע אחר, נניח, לילך, כי גם כשהוא גרוש הוא עדיין סתם עוד טמבל בלעדיה. אם בעונות הקודמות איצקו היה לא יוצלח בלשון המעטה ולילך הייתה מרסנת אותו, אמנם בשתלטנות אבל בטענות הגיוניות, עכשיו גם היא ירדה מהפסים, מבקשת ממנו לבדוק בגוגל איך נראה עכבר לפני שהוא מטביע אותו באסלה ורוטנת על 10 דקות נוספות עם הילדה. למרבה האכזבה לילך נהייתה בחורה שרודפת אחרי כסף, פחדם של גברים, אחת כזו שסימני הפמיניזם שבה מאופיינים בגבריות וברודנות, כי הרי אי אפשר אחרת.

את חפר לא נכלול ב"מה השתנה?", כי התשובה על כך תהיה "כלום". אולי קצת הגיל והקרחות בשיער, שמשווים לו מראה של ילד-מבוגר מסכן ואבוד שעדיין מחפש את עצמו בתוך ים של נשים. אבל זהו, חוץ מזה כלום.

כך למעשה נפרשת בפנינו תמונתה של מלחמת המינים הנושנה, דימוי סטריאוטיפי שהתקבל במשך שלוש עונות כי הוא היה מצחיק, אבל היום המרכיב הזה חסר, ואם "רמזור" כבר לא מצחיקה – אז מה היא כן עושה שם?

השאירו תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>