הצטרפו אלינו בפייסבוק

עקבו אחרינו

22 מרץ, 2014 פורסם ב תחקיר עיתונאי, תקשורת
אין תגובות

הדשא של השכן ירוק יותר

 פארק 2

מאת: מילנה יסניץ |

פארק מרכזי במרכזה של נצרת עילית הפך למקום מסוכן ותושבים נאלצים לנסוע עד עפולה כדי שילדיהם ישחקו במתקנים ראויים. מילנה יסניץ בדקה מדוע זה קורה ובמיוחד האם משהו הולך להשתנות בקרוב. רמז: כנראה שלא 

"לא אקח את פריאל לפארק כל עוד אני מפחדת להימצא שם בעצמי" כך תיארה  אם לשני ילדים שמתגוררת  בקרבת הפארק העירוני בנצרת עילית.

הגן העירוני  במצב עגום, בלשון המעטה, זה שנים רבות. מטרת הפארק היא לכאורה לשרת את הציבור ולספק מקום להעביר בו את שעות הפנאי, אולם למעשה הוא לא מזמין פנים וחלקים ממנו גם לא בטיחותיים ולא תקניים. בגן ניתן למצוא מזרקות לא פעילות, ספסלים מושחתים ושבורים, מדשאות רחבות ידיים שבהן צומחת צמחייה פראית, מחסנים עזובים ומסוכנים ועוד. יתר על כן, הגנים מושכים אליהם עבריינים מסוגים שונים שמגיעים למטרות פליליות.

סיור קצר במקום ממחיש את הפוטנציאל האדיר שגלום בו. הפארק העירוני "יגאל אלון" הוא פארק רחב ידיים, מעוצב להפליא המשקיף לנופים עוצרי נשימה. המצב אבסורדי: גן המוכרז כעירוני, המשתרע על פני שטח רחב כל כך ולא באמת פתוח בפני הציבור. השקעה מעטה ותשומת לב לעניין יכולות להפוך את הגן למוקד מרכזי בעיר. למרות היותה של העיר נצרת עילית מוקפת שטחים ירוקים ושמורת טבע אין לתושביה אתרי בילוי נופש ואקסטרים בחיק הטבע. תושבי העיר נאלצים לנדוד עד עפולה או ליישובי המועצות הסמוכות על מנת לבלות בפארקים ירוקים.

תושב העיר מספר "כל שישי אני נוסע עם הילדים לפארק בעפולה, אני לא מבין למה אני צריך לבזבז כסף על דלק ועל כניסה לפארק?".

במקרה הזה,  אפשר להודות כי הדשא של השכן בהחלט ירוק יותר. בעפולה יש פארק בגודל של כמאה ועשרים  דונם. במרכזו אגם קטן וסביבו מדשאות נרחבות, עצים, מתקני שעשועים ורחבת משחקים ענקית מקורה משולבת בפארק  חבלים ייחודי ורחבה שתואמת לצרכים של פעוטות. עוד בפארק ישנו אמפיתיאטרון רחב למופעים, לפסטיבלים ולהצגות; מתקני כושר; מסלולי הליכה ורכיבת אופניים לאורך קילומטר וחצי; מגרשי ספורט הכוללים גם מגרש מיני פיץ' עשוי דשא סינתטי ושולחנות למשחקי טניס שולחן; משטח החלקה ואזור נפרד למתקני מנגל. הפארק הוא לא רק נחלתם של תושבי העיר מקטן ועד גדול, הוא גם מוקד תיירותי מושך שמכניס לקופת העיר לא מעט כסף.

לפני חמש  שנים שמעון גבסו שהתמודד על ראשות העיר נצרת עילית, הבטיח כי בכהונתו הפארק יעבור 'מתיחת פנים' ויהיה אף הוא למוקד עליה לרגל לכל תושבי  הגליל. כמה שנים אחרי אותה הבטחה, גבסו נבחר שוב אבל מסובך בפרשיית שחיתות ועומד לדין ובכניסה לפארק שאותו הבטיח לשדרג, מוצג שלט גדול שאומר "אין כניסה". תושבים באזור איתם שוחחנו מרגישים כי הטיחו בפניהם הבטחות שקר והם קוראים לראש העיר לחולל שינוי משמעותי בנושא.

ראש העיר שמעון גבסו, למרות המצב המאוד עדין בו הוא נמצא,  נענה בחיוב להתראיין לכתבה זו ולהציג את תוכניותיו בדבר הפארק. "תהליכים לא קורים בין לילה" כך השיב על השאלה מדוע עד היום לא שופץ הפארק העירוני. "העירייה יזמה לפני כשנה תכנית לפיתוח הפארק העירוני כך שייתן מענה לצורך זה ויאפשר לכלל התושבים אפשרות בילוי בתוך העיר, עלות פיתוח הפארק הוא כ-40 מליון ש"ח… לאחרונה ניתנה הסכמת קק"ל לשותפות בפרויקט". כרגע העירייה מחכה לשיתוף פעולה של המשרד לפיתוח הנגב והגליל ומשרדי ממשלה נוספים. לדבריו, בקרוב הפארק יגודר, יוצבו שערי כניסה, יותקנו שירותים ציבוריים ויוקם אמפיתיאטרון. ב-2017 שדרוג ופיתוח הפארק יושלם. גודל הפארק יהיה מעל מאה דונם והוא יהיה מיועד לשימושים שונים:  מתקני משחק גדולים וייחודיים, שטחי ספורט פתוחים, מגרשי ספורט, מתקני ספורט, אזורים לפיקניק במקומות מוגדרים, שביל טיול, רכיבת אופניים, אזורי התכנסות, פינות ליטוף ונקודות מסחר. בינתיים גבסו דאג להדביק פלסטרים על פצעים מדממים והתקין מתקן לילדים בגילאים 0-15 בשווי 3 מליון בדרך העמק. עוד הבטיח כי בתקופה הקרובה יותקן מתקן זהה בשכונה הצפונית.

ההבטחות האלה ניתנו ערב הבחירות האחרונות אבל נכון להיום בכלל לא ברור האם גבסו בכלל יוכל לסיים את הקדנציה שלו לאור כתבי האישום החמורים נגדו. ומה יקרה לפארק? ימים יגידו.

השאירו תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>