הצטרפו אלינו בפייסבוק

עקבו אחרינו

26 ינואר, 2014 פורסם ב קולטורה, קולנוע וטלוויזיה
אין תגובות

ערוץ 10 מציג: שפל חדש

פנים-אמיתיות-ידיעות-אחרונות

ערוץ 10 מגדיר מהו שפל חדש

 מאת: שירי מנשה |

יש שאלות שלא שואלים. שאלות שהמוסר, באופן רציונלי, מרחיק אותנו מהן. אחת מהן לקחה חלק מרכזי בבהלה לרייטינג באופן מטריד במיוחד

ערוץ 10 מגדיר מחדש מהו שפל: "מיהי אשת התקשורת שנאנסה על ידי כוכב ספורט?" – התנוססה השאלה ב"ידיעות אחרונות" (21.01.14) – בדף שלם, לבן על גבי אדום, כפרומו לתכניתו של אמנון לוי. בערוץ 10 ובדף הפייסבוק שלו היא תורגמה לפרסומת חיה, מדברת את אותן המילים בכזו רצינות, כאילו לא ברכילות עסקינן.

בן אדם שפוי ירים גבה כשיקרא את המילים הללו. השאלה המתבקשת היא, אם כך, מי הם הלוקים בחוסר שפיות שחיברו אותה? ואחריהם – מי הם הלוקים בחוסר שפיות אפילו יותר, שאישרו את פרסומה? (ואיך זה עבד? הם ישבו להם בחדר העריכה וזרקו משפטים גרועים?)

הפרסום הספציפי הזה כל כך מרתיח, שמצאתי לנכון להקדיש לנושא פוסט נוסף. מבחינתי הוא מנצח בתחרות חציית הקווים האדומים. יש בשאלה הזאת של ערוץ 10 מן לגיטימיות מיתממת, צהוב זוהר שמעמיד פנים שהוא חשוב, חדשותי ובר עיסוק, דרך פסולה להעברת המסר (לאחר שצפיתי בתכנית – מסר כלשהו יש). יש כאן ניסיון להפוך חשיפה חסרת היגיון לסטנדרטית, למקובלת, לכזאת שמישהו בעולם הזה רשאי לדון בה, אבל האם יש בה מוסריות? האם יש טעם להישען דווקא על הפרטים הלא רלוונטיים? כי הרי "מיהי", כלומר זהות הנאנסת, לא נחוצה בשום אופן. אין למידע הזה טיפה של חשיבות. לסיקור התופעה עצמה דווקא יש – שימוש בסם אונס, יחסים בכפייה, טיפול בלתי הולם מצד המשטרה, פושעים שמתחמקים מעונש וממשיכים בדרכם אל הקרבן הבא. רעה חולה נפוצה, שמפילה את האחריות דווקא על הקרבנות וגם הייתה רוב נושא השיח בתכניתו של אמנון לוי (שגם אליה יש לי תלונות, אבל אני אחסוך מכם).

אם כך, אם על זה דובר, למה לכל הרוחות היה צורך לשאול "מיהי אשת התקשורת שנאנסה?"? מי זה שחושב לעצמו שיש לו זכות לדעת? את מי המידע הזה אמור לשרת?

אגלה לכם עובדה מחרידה נוספת – בדף הפייסבוק של ערוץ 10 תחת הפרסום הזה, החלו משתמשים לזרוק שמות של בחורות ובחורים, ניסו לקלוע לדמויות הנאנסת והאנס. זה נורא בעיניי. זאת ההוכחה לכך שהתופעה מתחילה להשתרש במקום להיות מוקעת. הלוואי שאני טועה.

השאירו תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>