הצטרפו אלינו בפייסבוק

עקבו אחרינו

18 ינואר, 2014 פורסם ב מה בקמפוס, מל"ח חולמים חינוך
אין תגובות

עושה אך ורק מה שהיא אוהבת

 אורן אדן, בת עשרים ותשע, נשואה, גרה בקיבוץ מזרע וסטודנטית במסלול מל"ח ובחוג להוראת הספרות

 אורן

אני אורן אדן, בת עשרים ותשע, נשואה, גרה בקיבוץ מזרע. נולדתי וגדלתי בקיבוץ חניתה, בין החורש הטבעי והנוף הנשקף מההר, גדלתי על ערכים של אהבת הארץ והחיבור לטבע. מגיל צעיר עסקתי בהדרכה בתנועת הנוער ובעבודה במסגרות החינוך השונות בקיבוץ.

בסיום התיכון יצאתי לשנת שירות של התנועה הקיבוצית בפנימיית "בית הנוער" בתל-אביב כחלק מקומונה של שישה שינשינים (אלו בשנת השירות). עבדתי בקבוצה של כיתות ד'-ט' עם ילדים שהוצאו מבתיהם על ידי צו בית-משפט.

בשנת השירות נחשפתי לעולם שלא הכרתי – ילדים ונוער בסיכון. זו הייתה חוויה עצמתית ומעצימה במיוחד.

לאחר שנת השירות התגייסתי לצבא, לחייל חינוך בתפקיד מורה חיילת בכפר נוער "הכפר הירוק" ועסקתי בהדרכת כיתות ט'-י' במסגרת הפנימייה שבכפר.

העבודה עם אוכלוסיה זו גרמה לי להעריך מאוד את מה שיש לי ואת המקום שבו גדלתי. למדתי שיש בי כוחות ולמדתי לתת ללא תנאים וללא גבולות. השתחררתי מהצבא מלאת סיפוק מתחושת השליחות וחזרתי הביתה, לקיבוץ.

הדרכתי את בני הנעורים בחניתה במשך שנתיים וניהנתי מאוד מהעבודה ומהזכות שניתנה לי להיות מדריכה במקום שבו אני גדלתי והתחנכתי.

עם סיום עבודתי עברתי, בעקבות האהבה, לגור בקיבוץ מזרע. השתלבתי בעבודה בגיל הרך בקיבוץ, בהתחלה כמטפלת מחליפה, ובהמשך כסייעת גננת. אחרי חמש שנים במערכת הגיל הרך במזרע הרגשתי שאני צריכה שינוי, חיפשתי עבודה בחינוך הבלתי פורמלי והתקבלתי לעבודה בקיבוץ רמת דוד.

היום אני מובילה את בית הילדים של כיתות א'-ג', אוהבת מאוד את העבודה, את חופש העשייה ואת האפשרות האינסופית ליצור ולעשות עם הילדים.

באחת מנסיעותיי לעבודה הרגשתי את הכיף והשמחה שהשינוי גרם לי להרגיש והחלטתי להירשם ללימודים באורנים. כששמעתי על תכנית מל"ח ידעתי שזה בדיוק בשבילי.

אני סטודנטית  בשנה א' בתכנית מל"ח ובחוג להוראת הספרות. אני מאוד נהנית מהלימודים ומהאפשרות להמשיך לעבוד ולעסוק בתחום שאני אוהבת וקרוב ללבי, לצד הלימודים שנותנים לי כלים וידע ותורמים לי להתפתחות אישית ומקצועית.

החלום שלי הוא להמשיך לעסוק בתחום החינוך הבלתי פורמלי, לצבור ידע וניסיון,להתקדם לתפקידים בעלי אחריות גדולה יותר ולהיות במקום שבו אוכל להשפיע ולקדם תהליכים. וכמובן להרחיב את הקן המשפחתי שלנו שיהיה מלא בחום ואהבה ושתהייה לי הזכות להעניק לילדי ממה שאני מעניקה לילדים שאיתם אני עובדת. שתמיד יהיה בי הכוח להמשך העשייה, להנות מההצלחות הקטנות ולשאוף לעבר הגדולות.

השאירו תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>