הצטרפו אלינו בפייסבוק

עקבו אחרינו

12 ינואר, 2014 פורסם ב סרטים, תקשורת
אין תגובות

"בואו נשנה את העולם"

תהילה זיגדון הפיקה סרט על המסע האישי שלה לפוליטיקה הישראלית, במסגרת הקמפיין של מפלגת העבודה

תהילה זיגדון -שלי

תהילה זיגדון. פעילה אקטיבית במפלגת העבודה

תהילה זיגדון (24) סטודנטית לאזרחות ולתקשורת, שנה רביעית, הפיקה במסגרת הקורס "סדרת סרטים קצרים לאינטרנט" סרט תיעודי קצר הנקרא "מתפקדים לעבודה".

ספרי בקצרה על מה הסרט שלך

זיגדון :"דפנה קרטיס הרדוף היא מזכירת המטה של מפלגת העבודה בקריית טבעון. לקראת הבחירות האחרונות לכנסת ה-19, גייסה דפנה את מרב הפקודים של מפלגת "העבודה" לעבודה. הסרט מתעד את  היומיים האחרונים של "מסע הבחירות", יומיים שבהם דפנה והחבורה הצעירה סביבה "כובשים" את טבעון ברוח מפלגת העבודה. הלילות הלבנים, הנהירה אחר הקלפיות, השלטים הגדולים, ההתרוצצות אחר האנשים וההתרגשות שאפפה את היום, הלהיטה את חלומם של הצעירים להחליף את השלטון. הערב ירד, קריין החדשות הכריז על תוצאות המדגם והאכזבה לא איחרה לבוא. שנייה לפני שמקפלים את השלטים והחלום נגמר, דפנה מבקשת ממני להדליק את המצלמה ומעוררת את התקווה מחדש".

מדוע בחרת לעסוק דווקא בנושא הזה?

"זו הייתה תקופה מאוד משמעותית בחיי שלקחה חלק מרכזי בחיי היום-יום שלי. חשבתי לעצמי שאם לעשות סרט דוקומנטרי על בחירה מהותית שעשיתי בחיי, אז ההתפקדות שלי למפלגת העבודה תהיה הדבר הכי אותנטי נכון לימים אלו. בגדול, רציתי לשתף את העולם ולהעביר מסר חברתי: אל תשאירו את הפוליטיקה בידיהם של נבחרי ציבור. קומו. צאו. התפקדו וקחו את הפוליטיקה לידיים שלכם. אנחנו – העם, אנחנו הפוליטיקאים האמתיים…"

איך היה עבורך תהליך הפקת הסרט?

"תהליך ההפקה היה מטורף. הימים היו מלאים באנרגיה מטורפת של חבר'ה צעירים אידאליסטים, חדורי מוטיבציה, שרוצים לשנות את פני החברה שלהם ולולא דפנה המנחה שלנו, כל זה לא היה קורה. במהלך הסרט, עקבתי עם המצלמה אחרי דפנה ולמדתי להכיר אותה ואת עצמי דרכה. אמנם הייתי האדם שמאחורי המצלמה, אבל הייתי שם בנפשי, לא יכולתי באמת להישאר בחוץ ועברתי כל כך הרבה תהליכים רגשיים במהלך ההתפקדות לקראת הבחירות, שבזכות דפנה הצלחתי להישאר איתנה ולסיים את הסרט. למעשה, היה לי רגע מאוד קשה לקראת תוצאות הבחירות, שבו זרקתי את המצלמה והלכתי הביתה, היא אספה אותי אליה והרימה אותי מחדש. אין ספק, שתהליך הפקת הסרט הוציא ממני המון רגש ולמידה עצמית".

אילו קשיים גילית במהלך הפקת הסרט?

"הקושי הגדול ביותר היה הרגע האחרון, הרגע שבו גדי סוקניק מכריז על תוצאות המדגם ומפלגת העבודה מקבלת 15 מנדטים. זה היה רגע שבו  נשברתי. כל הימים האלה בהם ביליתי לילות לבנים, ללא בוקר, ללא שינה, ללא לימודים ועבודה, ימים שבהם השקעתי את כל כולי ובאמת האמנתי שנקבל יותר כוח. אני זוכרת את קריין החדשות אומר "הנה הנאום של שלי יחימוביץ' בבית ברל, זהו נאום הפסד שיתחפש לנאום של ניצחון". עקיצה כואבת בנקודה רגישה. היא עלתה לבמה והפה שלה אמר דברי תקווה וניצחון, אבל העיניים שלה אמרו דברי יאוש והפסד. כאבתי את הכאב הזה יחד אתה. זה היה רגע ממש קשה עבורי, אני חושבת שבעקבות חשיבה "קולנועית" ויתרתי על החלק הזה בסרט והוא מצונזר ממש, גם בגלל שחלק מהרגע הזה היה ללא מצלמה, אני כיביתי אותה וברחתי הביתה".

ומה יחסייך כיום עם מפלגת העבודה?

"לא מזמן היה הפריימריז למפלגת העבודה, התפקדתי ל"סיירת המתנדבים של שלי יחימוביץ" והפסדנו, שוב. הפעם עזבתי את מפלגת העבודה".

ספרי חוויה שהייתה לך מערב הקרנת הסרטים

"ערב הקרנת הסרטים היה עבורי מסיבת הסיום מאורנים ומהחוג לתקשורת. בכל זאת, באותם ימים צעדתי לקראת שנה ד', השנה האחרונה. על כן, החוויה העיקרית הייתה הפרידה ומילת התודה לד"ר אריאל פרידמן ראש החוג לתקשורת – האישה המדהימה שהייתה עבורי אשת חינוך ומורת דרך אמתית וגם למרצים המיוחדים בתקשורת: אוהד אופז, גיל שפירא, רונן ציפוק וערן ברק שלקחו חלק כביר מהחוויה שלי באורנים בכלל ומהחוויה בחוג לתקשורת בפרט".

אילו תגובות קיבלת על הסרט?

"האמת?! תגובות דיי רעות. אנשים לא אהבו את הסרט שלי, אבל זה בסדר, לא חשבתי אחרת. אנשים לא מבינים למה פוליטיקה, שזה דבר כה חברתי, יכול להפוך לדבר כל כך אישי. היה להם קשה להתחבר  כי כנראה הם העדיפו לצפות בסרט על החיים שלי, מבלי להבין כי זה החיים שלי. השונאים העיקריים של הסרט היו ההורים שלי".

איזה מסר רצית להעביר באמצעות הסרט?

"כל מה שחברתי הוא אישי וכל מה שאישי הוא חברתי, הפוליטיקה היא חלק מאיתנו, בידיים שלנו, אז 'בואו נשנה את העולם'".

תהילה זיגדון סרט

מתוך הקמפיין לבחירות. צילום: תהילה זיגדון.

השאירו תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>