הצטרפו אלינו בפייסבוק

עקבו אחרינו

8 דצמבר, 2013 פורסם ב קולטורה, קולנוע וטלוויזיה
אין תגובות

לכוכב הבא אין את ה-X פקטור

תאומים

אחותי ילדה תאומים. מאז ועד היום הם נמדדים אחד ביחס לשנייה.

מאת: שירי מנשה |

כש"קשת" ו-"רשת" החליטו לשדר על אותה משבצת הן בעצם ביקשו שנשווה ביניהן. למישהי התחרות הזו הזיקה מאוד 

לפני שנתיים וחצי אחותי ילדה תאומים, בן ובת, ומאז אותו יום הם נמדדים אחד ביחס לשנייה. הוא התגבר יותר מהר, היא למדה לפניו לדבר וללכת, הוא שקט – היא שובבה, על המצח שלו נופלים תלתלים – לה יש שיער חלק. ככה זה, אנשים מטבעם נוטים לערוך השוואות. וכשמדובר בערוץ מסחרי – אנשים נוטים להשוות כפליים.

התאומות הלא זהות של ערוץ 2 הן 'הכוכב הבא' ו-'X פקטור'. האחרונה אמנם התחילה באיחור אופנתי, ואם נמשיך באנלוגיה – נולדה מאוחר יותר, אבל נראה שכבר למדה לרוץ. לעומתה, התכנית 'הכוכב הבא' עדיין מדדה, נאחזת בכל מה שנקרה בדרכה בכדי לא ליפול. בולט במיוחד הוא ניסיונה הנואש להשיג באז תקשורתי באמצעות 'הפרובוקטור התורן', הלוא הוא רני רהב. צביקה הדר ואייל גולן כמו שני ילדים שיושבים בספסל האחורי של האוטובוס, המקובלים, זורקים פצצות לאוויר ומצחקקים מאחורי המשענת. רק נותר שיפצחו ב"יש לי שיר שמעצבן אנשים" ויכריזו על חרם.

מעקות היאחזות אחרים של "קשת" הם פתיחת ההרשמה המוקדמת מתמיד לעונה הבאה (זו רק אני או שמישהו מראה סימני לחץ?) והמניפולציות התקשורתיות – הכתבות שנורא מתאמצים לכתוב ב"מאקו"– צר לי, אבל לא כל מתמודד ערבי שמודח זו גזענות, ולא צריך לעשות דרמה מכל דבר.

בינתיים נראה ש'X פקטור' "עלתה על הגל". אמנם גם שם נתמרמר מול סיפורי סינדרלה, טעויות מביכות (כמו הפסקת החשמל המזויפת בגסות והמועתקת מהגרסה האמריקאית) ועברי לידר אחד שפעם כל המדינה אהבה ועכשיו הוא עושה חיקוי של סיימון קאוול, אבל אלפי אוזניים לא טועות – המתמודדים פשוט טובים יותר, ביקורות השופטים מספקות יותר והפורמט מעניין יותר.

מחקרים מוכיחים כי בנות מתפתחות מהר יותר מבנים. אולי מישהו ימצא הסבר מדעי לתופעת התאומות הזהות של ערוץ 2, ויסיר את ההשפלה מעל הכוכב הבא כשיגלה שהיא בסך הכל לא תאומה, אלא תאום.

השאירו תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>