הצטרפו אלינו בפייסבוק

עקבו אחרינו

28 דצמבר, 2013 פורסם ב מה בקמפוס, מל"ח חולמים חינוך
תגובה אחת

הסטודנט שממשיך להדריך בקיבוץ

אלמוג אלוני, בן 33, סטודנט שנה א' מסלול מל"ח והיסטוריה של עם ישראל

אלמוג

אלמוג אלוני

שמי אלמוג אלוני, בן 33 חבר קיבוץ מעגן מיכאל, סטודנט שנה א' במל"ח ובהיסטוריה של עם ישראל. לפני כארבע שנים התחלתי לעבוד במערכת החינוך הבלתי פורמאלית בקיבוצי, בשנתיים הראשונות הדרכתי את ה"שכבה הצעירה" (כיתות ז'-ט') ולאחר מכן בשנתיים הנוספות ריכזתי את כלל הנעורים של הקיבוץ (כיתות ז'-י"ב).

תפקיד רכז הנעורים כולל בתוכו אחריות גדולה על הנוער בקיבוץ (בשעות שהם מחוץ לבית הספר), אחריות על הקשר בין הנוער לקהילה הקיבוצית, אחריות על תכנים, פעולות ותכניות שנתיות לכל כיתה בנפרד ולכלל הכיתות ביחד, ליווי, הדרכה והכוונה של צוות המדריכים מול הנערים (החניכים) והוריהם. כמו כן הנערים בקיבוץ עובדים בענפי הקיבוץ וכל האחריות על תפקוד הנערים במעגל העבודה והקשר מול מנהלי הענפים הוא באחריות רכז הנעורים. לאורך השנה לכל כיתה (קבוצה) יש נושא שנתי שהוא הנושא המנחה שלה והצוות עובד קשה על מנת לייצר את התכנית הכי משמעותית, חינוכית ואטרקטיבית עבור הנערים, הנושאים השנתיים הם:

כיתה ז' – שנת בר מצווה – בנויה סביב פעילות של הנערים על אני, משפחתי, קיבוצי, מדינתי והלאום שלי. אנו שמים דגש גדול על תהליך המעבר מילדות לבגרות.

כיתה ח' – הכרות עם קהילות בקיבוץ – הנערים נפגשים עם מגוון האוכלוסיות אשר חיות במעגן מיכאל: ותיקי הקיבוץ, אולפניסטים (יהודים מארצות שונות שבאו ללמוד עברית), במב"חים (צעירים אחרי צבא מיישובים שונים שעובדים וחיים בקיבוץ למשך שנה) ועובדי סיעוד (פיליפינים).

כיתה ט' – שנת מנהיגות ואחריות – כבוגרי ה"שכבה הצעירה" הנערים עוברים פעילות של לקיחת אחריות , הובלה ומנהיגות. השיא של השנה מגיע בחופש פסח בו מתקיים מחנה בכרמל של כיתות א'- ט', נערי כיתה ט' הם המובילים. הנערים עובדים במשך חודש על בניית מתקנים (סנאדות, חבלים ושקי יוטה) בקיבוץ ובפסח עולים לשלושה ימי מחנה בכרמל עם המתקנים אותם הם בנו.

כיתה י' – מפגש עם אוכלוסיות שונות במדינת ישראל – לאורך השנים האחרונות במסגרת מפגשים אלו נפגשו הנערים עם ערבים מהכפר השכן ג'אסר א זרקא, פגשו נוער מיצהר ואיתמר, נפגשו עם ניצולי שואה וכן חסידי אומות עולם. כמו כן הנערים נוסעים להתנדב במועדוניות של ילדים מבתים הרוסים.

כיתה י"א – מסע לפולין – הנערים עוברים הכנה מאוד משמעותית לקראת המסע לפולין ובחופש פסח טסים לפולין לעשרה ימים של מסע מאוד משמעותי ולא פשוט בעקבות השואה. נערי י"א הם שאחראים על טקס הזיכרון לשואה ולגבורה שמתקיים בקיבוץ.

כיתה י"ב – הכנה לצבא ועידוד לשנת שירות – בשנת י"ב עיקר העבודה שלנו מול הנערים הוא הכנה לקראת הגיוס לצה"ל ועידוד לשירות משמעותי כל אחד על פי יכולותיו וכן עידוד ליציאה לשנת שירות בפנימיות, כפרי נוער וקיבוצים צעירים.

כיום תוך כדי הלימודים אני ממשיך ללוות בעיקר את צוות המדריכים ולהנחות אותו, אני עובד בקשר רציף מול מנהל החינוך ומנהל אשכול החינוך וכמו כן אני עובד על בניית תיקיות והובלת פרויקטים שונים.

בנוסף, התחלתי ממש בימים אלו ללוות בקיבוץ את פרוייקט תל"ם – תעסוקה, לימודים, מגורים. פרויקט זה מיועד לבני העדה האתיופית אשר סיימו את שירותם הצבאי/שירות לאומי ובאים לחיות בקיבוץ במשך שנה בה הם גרים בקיבוץ. הם לוקחים חלק במעגל העבודה הקיבוצי ומתחילים תהליך של לימודים. הפרויקט מתקיים בכמה וכמה קיבוצים בארץ והוא מעניק כישורי חיים לתל"מיסטים לקראת המשך חייהם הבוגרים.

אני מאמין גדול בחינוך ומאמין גדול בחיוך, אני מלא סיפוק מעבודתי. בני הנוער הפכו לחלק משמעותי ובלתי נפרד מחיי, העבודה החינוכית היא קשה ומאתגרת אך בסופה יש פירות ויש תוצאות. אין סיפוק גדול יותר מלראות חניכים בהווה ובעבר שעלו על המסלול הנכון והבטוח עבורם להמשך החיים.. את שעות הפנאי הלא רבות שנותרות לי אני מקדיש למשפחתי, לחבריי ובעיקר להפועל תל אביב.

תגובה אחת

  1. מאת ארי בורשטיין:

    איך גברבר נאה, מוכשר, איש חינוך ובעיקר חבר קיבוץ מעגן מיכאל (מליינים) עוד לא נשוי ואב ל-8?????

    אני פונה מכאן לכל נשות הקמפוס בעבר, בהווה ובעתיד, נא לצאת בהפסקות ולצוד את אלמוג, הוא נראה בעיקר ליד אנשי מל"ח מבוגרים ומסוקסים…
    כל הקודמת זוכה!!!

    נ.ב. חבל שלא פרטת אפילו עוד קצת על כל שכבה ושכבה… :)

השאירו תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>