הצטרפו אלינו בפייסבוק

עקבו אחרינו

28 דצמבר, 2013 פורסם ב במה חופשית
אין תגובות

המדריך לאב הטרי- כך תעשו נכון את האמבטיה היומית

מאת: אורי פרי |

אורי פרי ממשיך לחלוק את התובנות שהוא לומד מידי יום בתהליך הפיכתו לאב למופת

אתם מסיים יום עבודה, עייף ותשוש, והנה כאשר אתה כבר מתחיל להיות מנומנם והמיטה נראית חמה ומזמינה (או קרירה כאשר מדובר בקיץ), לפתע זוגתך מכריזה בקול ברור ונחוש: "הגיע הזמן לעשות לילד אמבטיה". נכון שהילד מלא בתערובת של חול, חצץ, נזלת, פסטה ברוטב עגבניות ועוד דברים שהוא אסף במהלך יום המחקר שלו… אבל למה דווקא עכשיו? נו מילא, אי אפשר להתחמק מעניין זה.

להלן כמה עקרונות פשוטים שיעזרו לך לעבור בבטחה פרויקט זה.

ציוד דרוש: גיגית פלסטיק גדולה (רק אם אין אמבטיה בבית), מים חמימים (הסבר בהמשך), סבון מיוחד לתינוק, מגבת מיוחדת לתינוק, מסרק מיוחד לתינוק, סמרטוטי רצפה פשוטים, בגדים להחלפה ומגוון משחקים וצעצועים עמידים למים.

שלבי העבודה:

1.      מלא את הגיגית או את האמבטיה ב"מים חמימים", משמע, לא חמים מדי ולא קרים מדי, או במילים אחרות – כאלו שזוגתך אישרה את הטמפרטורה שלהם כמתאימה לעור התינוק…

2.      הפשט את התינוק, כולל הטיטול, ואמור לו שתכף נכנס לאמבטיה. שלב זה חשוב, שכן אין להפתיע את התינוק ולהכניסו ישירות למים ללא הודעה מוקדמת. בשלב זה ישנן שתי תגובות אפשריות של הילד – אם הוא אוהב מים אז הוא יחייך ויגיד "אמבטיה, אמבטיה" ואם הוא לא אוהב אז הוא יברח ואז עליך לרדוף אחריו ולתפוס אותו.

3.      הכנס את ילדך בעדינות ובזהירות למים.

4.      הגש לו מיד את מגוון המשחקים העמידים למים כדי שיהיה עסוק בזמן שאתה שוטף את גופו במים החמימים. כעת הגיע הזמן להוסיף את הסבון המיוחד לתינוק, שסביר להניח שעלה בערך כמו המשכורת של יום עבודה שלך כמורה.

5.      בשלב זה סביר להניח שמדי פעם הילד יזרוק את המשחקים אל מחוץ לאמבטיה וכאן נכנסים לפעולה הסמרטוטים שהכנת מבעוד מועד. נגב את הרצפה מדי פעם, כדי למנוע הצפה בבית…

6.      כאשר הילד מתחיל להתלונן, כנראה שהגיע הזמן להוציאו מהמים. קח את המגבת שהכנת מבעוד מועד, פרוס אותה על החלק הקדימי של גופך, הרם את התינוק ועטוף אותו במהירות הבזק לבל יתקרר חס וחלילה.

7.      יבש את הילד, סרק את ראשו בעדינות (סביר שהוא יחטוף ממך את המסרק וירביץ לך בעזרתו – קבל זאת באהבה), הלבש לו טיטול (הוראות הפעלה בטור הקודם שכתבתי) ובגדים.

8.      הגש את הילד המתוק והנקי לאמא שלו לשנת הלילה המבורכת.

9.      גש לסדר את הבית…

השאירו תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>