הצטרפו אלינו בפייסבוק

עקבו אחרינו

22 דצמבר, 2013 פורסם ב במה חופשית
אין תגובות

המדריך לאב הטרי- איך באמת מחליפים טיטול

מאת: אורי פרי |

אורי פרי, אב צעיר, ממשיך לחלוק עמנו תובנות שלמד תוך כדי מילוי התפקיד הכי מרכזי בחייו, אב במשרה מלאה

והפעם במדריך לאב הטרי נעסוק בנושא מלוכלך וקצת מסריח – החלפת טיטול. דבר ראשון יש לעשות את האבחנה בין חיתול, שהוא מעין ריבוע העשוי מבד אשר משמש כאמצעי הגנה מפני פליטות של חלב בחודשים הראשונים ולאחר מכן משתמשים בזה להכנת לאבאנה ביתית, ובין טיטול שזה הדבר היקר הזה ששמים על התינוק כמו תחתונים וכל כמה שעות צריך להחליף ולשים חדש… אז בדיוק על זה אנחנו מדברים הפעם. אותו המכשיר הספוגי והחד פעמי שמכיל בתוכו את האוכל המעוכל של ילדכם.

ציוד נדרש להחלפת טיטול: נעלי ריצה, משטח ישר ונוח, חבילת מגבונים, טיטול חדש, פח זבל אטום, שפע משחקים ומסיחי דעת אחרים, תינוק, נחישות, קור רוח, זריזות ושפע פרצופים מצחיקים.

מהלך האירוע:

1.      במידה והאם נמצאת בבית, עשה ככל שביכולתך על מנת להימנע ממצב שבו אתה הוא זה שנאלץ להחליף את הטיטול. כאשר היא אומרת את המשפט: "התינוק עשה קקי" להלן מספר תגובות אפשריות: "אני חייב לזוז, בדיוק קיבלתי צו 8…" , "אוי! פתאום נתפס לי הגב…" , " נדמה לי שהשארתי את הרכב מונע בחנייה…", "שמעת את הצעקה הזו מהשכנים? אני מיד חוזר…", "אוי, אני רק נכנס לשירותים לכמה רגעים…". אם האם לא נמצאת בקרבת מקום או שהתירוצים הללו לא עבדו, עבור לסעיף 2.

2.      אמור לילד בנימוס שצריך להחליף טיטול. בשלב זה סביר להניח שהילד יצחק וינסה לברוח, אז בדיוק בשביל זה כתוב בציוד הנדרש "נעלי ריצה"… רדוף אחר הילד, השג אותו והעבר אותו למשטח ישר ונוח.

3.      כעת מטרתך היא לגרום לילד להיות עסוק למספר דקות (ככל שתהיה מיומן יותר כך הזמן יתקצר) כדי שתוכל לבצע את הניקוי וההחלפה. הגש לילד משחק כלשהו שהכנת מבעוד מועד. יופי, עכשיו הילד עסוק.

4.      הורד את הטיטול הממוקש, סגור אותו היטב וזרוק אותו הישר לפח האטום שנמצא סמוך.

5.      השתמש בכמות נדיבה של מגבונים על מנת לנקות את אזור הטוסיק של הילד בעדינות וברכות אך ביסודיות.

6.      כעת הגענו לשלב המורכב והמאתגר בתהליך כולו – הלבשת הטיטול החדש. כמובן שאין בעיה להלביש טיטול כאשר הילד במצב סטטי, אך הסבירות שדבר שכזה יקרה היא נמוכה למדי, כי בשלב זה הילד כבר מיצה את המשחק שנתת לו קודם לכן והוא כבר רוצה לחזור ולשחק. אז הוא ינסה להסתובב, להתהפך על הבטן, לצרוח לעזרה ועוד כל מיני טכניקות שהוא מומחה בהן. בשלב זה נחוצים הנחישות, קור הרוח ובעיקר הזריזות. עליך לתפוס את תשומת ליבו של הילד על ידי עשיית פרצוף מצחיק, ואז, בתנועה מהירה, להלביש את הטיטול החדש לפני שהוא ישים לב שמשהו קורה.

אין ספק שמדובר במיומנות לא פשוטה (וטרם דיברנו על החלפה בעמידה..).

 אך עם כל אירוע שכזה תראה איך המיומנות שלך משתפרת ומשתכללת.

בהצלחה!

השאירו תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>