הצטרפו אלינו בפייסבוק

עקבו אחרינו

3 דצמבר, 2013 פורסם ב קולטורה, קולנוע וטלוויזיה
אין תגובות

דווקא כן מחליטה עליך

devansh-1428222-m

"הפרסומת של "שוש" מציבה את הילד במרכז. יותר מידי במרכז".

מאת: שירי מנשה |

הסיסמה החדשה של "שוש" כבשה את הצופים, אבל בואו נחשוב קצת מחוץ לקופסה – האם הייתם רוצים שהילד החמוד מהפרסומת יהיה שלכם?

הפרסומת של "שוש" מציבה את הילד במרכז. כמה במרכז? יותר מדי. ההורים נדחקו לשוליים עד כדי שהם אפילו מחוץ לפריים. אולי גם מחוץ לבית, כי נראה שהילד מדבר לעצמו, מתאמן מול המראה איך לבשר להם שהוא הבעלים היחידים של רצונותיו. זה לא מצב אידאלי, ובטח גם לא המשפט הבא, המרכזי בפרסומת, שחוזר על עצמו כל כך הרבה פעמים בטונים שונים: "את לא מחליטה עליי!"

איך הייתם מגיבים אם המשפט היה יוצא מפיו של הבן שלכם? אחיכם הקטן, האחיין שלכם, אפילו בן דוד? התגובה הרציונלית היא לומר "אני דווקא כן מחליטה עליך", כי מה לעשות, אמא ואבא עדיין מחליטים על בנם בן הארבע. הוא אולי יכול לבחור אילו בגדים ללבוש בבוקר, באיזה משחק לשחק או אם הוא מעדיף פירה או פסטה, אבל הוא לא יכול לבחור כמה במבה לאכול.

אם המשפט הזה היה נאמר במציאות היינו מרגישים מיד צורך לתקן את הטעות, אבל הילד מהפרסומת, משום מה שובה לבבות. רק אתמול חברה שלי נכנסה לחדר ודקלמה אותו כל דקה וחצי, והיום בכיתה כל הבנות (בלי שובניזם – מכללה עם רוב נשי) התמוגגו: "איזה חמוד!" אבל האמת היא, שהוא בכלל לא חמוד. הוא אפילו גובל בחוצפה, וחוצפנים עוד יותר מי שחשבו על התסריט. איפה הימים התמימים של "מי שטוב לו ושמח – שקית של שוש פותח"? למה צריך לקלקל אותם במניירות של זאטוט קטן שחושב שהוא יכול לתבוע מההורים שלו במבה? סליחה, אמרתי "מההורים שלו"? התכוונתי מאמא שלו, כי בסוף הפרסומת, בקולו של הקריין, הפנייה מכוונת רק אליה: "אמא, הילד שלך אוהב 'שוש', אז אל תחליטי עליו" – סליחה?!

דבר ראשון, איפה האבא? זכור לי שהוא האחראי על עניין האוכל ("חכה חכה שאבא יבוא"), אז אם כבר החלטתם על דרך כלשהי להמעיט בערכן של אמהות, לפחות תדבקו בה. דבר שני, שכבר הזכרתי אבל ראוי לחזור עליו – אמא, תחליטי על הבן שלך – כי אם לא את, אז מי כן?

ולבסוף, לכל המתחסדים שטוענים שזה מצחיק, אז יש לי חדשות בשבילכם – זה ממש לא מצחיק.

בואו לא ניתן שיאכילו אותנו "שוש" בכפית. בואו נהיה צרכנים ביקורתיים ולא נמחא כפיים לכל ילד קטן שמופיע על המסך, כי בשורה התחתונה – לא אתם ולא אני היינו רוצים שהילד מהפרסומת יהיה הבן שלנו.

עוד לא צפיתם? http://www.youtube.com/watch?v=Kvg0QRun5tI

השאירו תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>