הצטרפו אלינו בפייסבוק

עקבו אחרינו

4 דצמבר, 2013 פורסם ב חינוך אחר
אין תגובות

בואו נדבר על זה

אורי פרי

"הקפידו לעשות את הדבר שמאזן אתכם מבחינה רגשית". אורי פרי

מאת: אורי פרי |

איזון רגשי בסוף היום

אחרי כמה וכמה שנים בהוראה, לאורי פרי יש כמה עצות מעשיות למורה המתחיל וגם לוותיק 'כיצד להתמודד במצבים מסוימים שההכשרה הפורמלית לא ממש מכינה לקראתם'

אחד הדברים החשובים ביותר, לדעתי, עבור מורה, הוא היכולת לאזן את עצמו מבחינה רגשית בתום יום העבודה. מורה פוגש במהלך היום תלמידים רבים, והללו לעתים (קרובות) מזמנים עבורו אתגרים אשר עלולים להפר שלוות נפשו… וכל העוסק בתחום יודע ומבין שמשפט זה נכתב בלשון המעטה, שכן ישנם תלמידים אשר ממש מצליחים להוציא אותנו מדעתנו מדי פעם. והדוגמות הן רבות מאוד: תלמידים אשר עושים בדיוק ההפך ממה שאנו מבקשים, תלמידים שמתחצפים ומזלזלים או מבטלים משהו שאמרנו או עשינו, תלמידים שעושים רושם שלא משנה מה נעשה הם יבחרו שלא לעשות שום דבר במהלך השיעור ועוד.

השאלה המתבקשת היא כיצד ניתן "להתנקות" באופן אפקטיבי בתום יום העבודה כדי לא להעביר את כל המטען הרגשי הזה למשפחה שבבית (לבן או לבת זוג ולילדים) וכמו כן להגיע לעבודה ביום למחרת מאוזנים ומוכנים ליום נוסף של מפגשים עם תלמידים.

אז, להלן מספר דרכים אפקטיביות להתאזן רגשית אחרי יום העבודה:

  1. להתקלח ולאכול מיד כאשר נכנסים הביתה – נכון, לא תמיד זה פשוט כי נכנסים הביתה ומיד הילדים צריכים אתכם, אבל במידת האפשר מקלחת ואוכל מאוד מרגיעים.
  2. ספורט – ריצה, שחייה, כדורגל, כדורסל, הליכה… כל דבר שגורם לגוף להזיע ולהוציא מתוכו את הרעלים שהצטברו במהלך היום. תוך כדי הפעילות גם זרם המחשבות הטורדני נרגע לאט לאט.
  3. שיחה עם קולגה – אמצעי מאוד יעיל. לדבר עם אדם אחר על האירועים שקרו במהלך היום. יחד עם זאת חשוב לשים לב שלא "לשפוך את הזבל" על אותו האדם ובכך בעצם ללכלך אותו עם המטענים שלנו. ויש לשים לב שבן או בת הזוג הם לא האדם האידיאלי לעשות איתו את התהליך הזה למרות שלרוב זה מה שקורה.
  4. לכתוב יומן – כתיבה היא תהליך מאוד מנקה ומאזן. כאשר "מוציאים על הדף" את כל הכעסים, התסכולים, האכזבות והאגרסיות לדף לא קורה שום דבר, אבל אנחנו בהחלט יוצאים בתחושה טובה יותר.
  5. לשיר – כן, כן… בדרך חזרה מהעבודה, כאשר אנחנו לבד באוטו, לשים שירים אהובים ברדיו או בMp3 ופשוט לשיר מכל הלב. נסו ותראו איזו תחושה טובה זה עושה ואיך תוך כמה שירים ההרגשה שלכם תשתפר.
  6. לישון – אם יש את האפשרות, אז שינה היא אמצעי מצוין שבו אנו "מעכלים" את כל החוויות שהיו במהלך היום. אז כאשר חוזרים מהעבודה, תנומה קלה (לעתים 15 דקות זה בהחלט מספיק) היא דבר מצוין לעשות.

ובכן, אלו היו מספר עצות קטנות ופשוטות שאפשר כבר להתחיל וליישם. ומעבר לכך, כמובן שכל דבר אחר שעובד עבורכם יהיה טוב ואפקטיבי והעיקר – להקפיד ולעשות את אותו הדבר שאתם מרגישים שמאזן אתכם מבחינה רגשית ומביא אתכם להיות במיטבכם.

השאירו תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>