הצטרפו אלינו בפייסבוק

עקבו אחרינו

21 נובמבר, 2013 פורסם ב במה חופשית
אין תגובות

תורה בנעלי בית

תורה בנעלי בית

מאת: לורט בר קאופמן |

לפני כשבוע קיבלתי טלפון מחברה שסיפרה לי שמתחיל קורס אינטרנטי חדש בנושא "מודעות אישית". היא ציינה שהוא בחינם ושאני חייבת, אבל חייבת, לעשות אותו עימה. בהתחלה חשבתי שהיא צוחקת עליי, מה לי ולכל השטויות האלו? האינסטינקט הראשוני שלי, כמו כל ישראלית טובה שחונכה בדרך הישראלית של "קודם לומר לא", היה לומר לא, אבל משום מה החלטתי להגיד לה כן. ואכן בהתלהבות רבה ביותר היא רשמה אותי וקיבלתי מייל אודות הרשמתי לקורס.

הקורס האינטרנטי מוגש בחסות קבוצה הנקראת "קבלה לעם". מטרת קבוצה זו היא להביא את חוכמת הקבלה לכל מי שרוצה לקבלה, וכנגד הדת לא צריך להיות גבר בן שבעים פלוס. קבוצת "קבלה לעם" מודרכת על ידי ד"ר מיכאל לייטמן אשר תלמידיו נתנו לו את התואר "הרב". ד"ר מיכאל לייטמן הוא ד"ר לפילוסופיה וביו-קיברנטיקה שהחל את בניית הקבוצה לאחר פטירת מורו, הרב ברוך שלום אשלג, בנו של הרב יהודה אשלג המכונה גם בעל הסולם.

שיטת הלימוד של הארגון מתבססת על המקורות האותנטיים, כגון: ספר הזוהר וכתבי האר"י. עם זאת, הכל נאמר בשפה קלה ובצורה מדעית אשר מנגישה את לימודי הקבלה גם לאלו שלא אוחזים בידע הרוחני ובכך מחברת אנשים מרחבי העולם.

הקורס אליו אני נרשמתי נקרא "חוכמת הקבלה בנעלי בית". קורס זה מושך אנשים מכל העולם וכך באמצעות צ'אט הנמצא בתחתית המסך יכולים המשתתפים לשאול שאלות.

השיעור מועבר באמצעות השידור הישיר של היוטיוב. המורה משתמש בשאלות רבות שקהל הצופים שאל. ההסברים מובאים בעיקר באמצעות ציור הנתונים ובכך מפשטים את הרעיון המאוד מופשט שתורת הקבלה מנסה להעביר אלינו. דבר נוסף ששמתי לב אליו הוא שהם אינם אומרים במפורש שישנה ישות אחת האחראית על גורלנו ונקראת "אלוהים", אלא מביאים את התפיסה הגדולה וההוליסטית של אותו ה"אלוהים" כדבר אשר נמצא בתוכנו ובעצם טוענים שבעזרת "ערבות הדדית", קבלה והבנה של השונה אנחנו יכולים לעשות את העולם יותר טוב.

לאחר כשני שיעורים החלטתי שאני חייבת להביא את הדברים לשולחן ולשאול – איך הגענו למצב שבו אנו צריכים לעבור קורס על מנת להיות יותר טובים אחד לשני? אני מאמינה שההחלטה לקבל את האחר ללא תנאי, ולא לחפש כל הזמן 'איך להגיד לא לכל דבר' ו'איך לשנוא ולהזיק לאחר' היא החשובה באמת. הקורס מעניין והקבוצה השותפה לה עושה שליחות חשובה ביותר, אך עדיין עצוב לי שאנו בתור יהודים, שבגלות ערך היסוד היה ערבות הדדית ועזרה לזולת, השארנו את התפיסה הזאת בגלות, ואנו צריכים לעבור קורס כדי לחזור להיות טובים יותר זה לזה.

השאירו תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>