הצטרפו אלינו בפייסבוק

עקבו אחרינו

6 נובמבר, 2013 פורסם ב מה בקמפוס
אין תגובות

שתוף פעולה בין אורנים והריאלי

צילום: לירי גל

צילום: לירי גל

המיזם הינו בשיתוף קרן טראמפ החותרת להביא לשיפור בהישגי החינוך הציבורי בישראל בתחומי המתמטיקה והמדעים, ומעודדת הוראת מתמטיקה ברמה של 5 יחידות

בשנת הלימודים הקרובה יחל במכללת אורנים שיתוף פעולה עם קרן טראמפ ובית הספר הריאלי בחיפה, במסגרתו אותרו עשרה סטודנטים מצטיינים בתחום המדעים, שילמדו וילמדו על פי חזון הקרן. קרן טראמפ הינה קרן פילנתרופית החותרת להביא לשיפור בהישגי החינוך הציבורי בישראל בתחומי המתמטיקה והמדעים, ומעודדת הוראת מתמטיקה ברמה של 5 יחידות. בקרן, כמו במכללה, מאמינים כי ההשקעה באיכות ההוראה היא הגורם המשפיע ביותר בכיתה על הישגי התלמידים.

לצד עשרה סטודנטים מאורנים משתתפים בתוכנית גם ארבעה מורים מאמנים מהריאלי בחיפה, כאשר לכל מורה יתלוו 3-2 סטודנטים למשך שנה אחת. הסטודנטים ישהו בריאלי בין השעות 18:00-8:00. במהלך היום הם יצפו במורים, יתנסו בהעברת שיעורים, יעבדו באופן פרטני עם תלמידים מתקשים, ייפגשו עם המורה המאמן למשך שעה ויעבדו ביחד עם המורים על פרויקט בית ספרי. לאחר מכן הם ילמדו שני קורסים, דידקטיקה ומיומנויות הוראה, המתקשרים באופן ישיר ליום ההתנסות.

המרצה לדידקטיקה הינה רכזת המתמטיקה של הריאלי, ד"ר חמוטל דוד, ובעצמה מלווה שלושה סטודנטים, והמרצה בנושא מיומנויות הינה ורדה זיגרסון, שתלווה את הסטודנטים במהלך כל היום, תיתן להם תמיכה ועזרה ותצפה בהם בשיעורים. שלוש פעמים במהלך השנה ישתתפו הסטודנטים והמורים המאמנים בפעילות סדנאית. את קורסי ההשלמות במתמטיקה ואת שאר קורסי החינוך ילמדו הסטודנטים באורנים.

לאחר סיום הלימודים יחלו הסטודנטים את הסטאז'. במהלך השנה הנוכחית תיפגש רכזת התוכנית באורנים, ד"ר עטרה שריקי, עם מנהלי בתי ספר, במטרה למצוא לבוגרים כיתות ברמה של 5 יחידות לימוד בהן יעשו את הסטאז', ובכך לחזק את המחויבות שלהם ליעדים השונים. בשנת הסטאז' יימשך הליווי הצמוד אחר הסטודנטים, וכך גם בשנה השלישית, במתכונת של "ליווי בקליטה". המכללה קיבלה הסכמה ממשרד החינוך להעניק לכל הסטודנטים המשתתפים בתוכנית מענק מותנה של 5,800 שקל לשנה, ובתמורה הם יעבדו בשנה הבאה בשני שליש משרה לפחות.

אחד הסטודנטים, רס"ן במיל' רם ויסולי: "השתחררתי מחיל הים בדרגת רב סרן במעמד סא"ל. פניתי לשוק הפרטי והיום אני סמנכ"ל בחברת היי-טק מצליחה בתל אביב. אלא שחיידק ההוראה שהיה לי מאז היותי צעיר מאוד, לא עזב אותי, והחלטתי למרות הגיל והתפקיד, להירשם למכללת אורנים במטרה להיות מורה למתמטיקה. במכללה זיהו כנראה את היכולות שלי, שמתבטאות בארבעה תארים אקדמיים, שאת כולם סיימתי בהצטיינות (הנדסה אלקטרונית, מינהל עסקים, לוגיסטיקה ומינהל ציבורי), והפנו אותי למסלול של קרן טראמפ. אין מאושר ממני. אני עומד להגשים חלום, ואיני מסתפק בכך וכבר הבאתי חבר, פורש צה"ל כמוני, שגם הוא נרשם למכללה ויהפוך מורה למתמטיקה ומדעים".

ג'ו כהן מקרן טראמפ: "הקרן מאפשרת לסטודנטים להשתתף בתוכנית הכשרה ייחודית. אנו קוראים לזה 'קליניקה למורים'. גיוס הסטודנטים נעשה בקפדנות רבה, שכן מדובר במסלול מיון תחרותי מאוד, אליו מגיעים אנשים איכותיים עם נטיות למדעים ומתמטיקה".

השאירו תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>