הצטרפו אלינו בפייסבוק

עקבו אחרינו

7 נובמבר, 2013 פורסם ב יוצאים לשטח
אין תגובות

קפיצה לעיר התאומה: משלחת נוער ביקרה בבראונשוויג

בני הנוער התארחו בבתיהם של נערים בני גילם, סיירו בעיר התאומה וקינחו בברלין, שם ביקרו באתרים מרכזיים. כמו כן ערכו היהודים והגרמנים ביקור במחנה הריכוז ברגן בלזן

בחופשת חג הסוכות יצאה משלחת של עשרה בני נוער לעיר בראונשוויג שבגרמניה, הנמצאת בקשרי ידידות עם קרית טבעון מזה 25 שנה. המשלחת יצאה לגרמניה במסגרת אגף הנוער ברשת המתנ"סים וכחלק מפעילות הוועדה לקשרי חו"ל בראשות מרים ראוך. יחד עם בני הנוער, שייצגו את תנועות הנוער השונות הפועלות בטבעון, יצאו רכזת מועדון הנוער פיש, רותם זר, ונציג הוועדה לקשרי חו"ל, יצחק רפאלי.

בני הנוער הישראלים התארחו בבתיהם של נערים בני גילם, והמפגש הבין אישי בין הנערים משתי המדינות היה מוצלח ביותר. במהלך המפגש נרקמו קשרים עמוקים והפרידה לאחר עשרה ימים אינטנסיביים היתה קשה לכולם.

תוכנית הביקור בגרמניה כללה סיור בעיר בראונשווייג, מפגש עם הקהילה היהודית, סיור בעיירה וולפסבורג בה נמצא קונצרן הענק של פולקסוואגן, ולבסוף סיור של יומיים בבירה ברלין ובאתריה החשובים והמרכזיים, ובהם שרידי החומה, אנדרטת השואה, בית הכנסת המרכזי והרייכסטאג.

בצד הערכי-חינוכי נערך יום סמינר בו למדו בני הנוער הישראלים על ההיסטוריה של גרמניה בתקופת המלחמה הקרה ודנו בקשרים שבין שתי המדינות. כמו כן נערך סיור לאתר הזיכרון של מחנה הריכוז ברגן בלזן, אליו הצטרפו גם הנערים המארחים. בסיום הסיור קיימו בני הנוער טקס זיכרון משותף, הדליקו נרות נשמה והניחו פרחים. הטקס, שהסתיים בשירת התקווה, היה מרגש מאוד לבני הנוער, ועוד יותר מכך העובדה שגם מארחיהם היו שותפים לו.

מנהלת תחום נוער יישובי, לדברי לימור גרימן, מסרה כי האירוח של הגרמנים היה למופת, כאשר המון תשומת לב ויחס הושקעו כדי להפוך את ביקור המשלחת למוצלח ומהנה. "כעת אנו מצפים למשלחת מגרמניה שתגיע אלינו לביקור גומלין", סיכמה גרימן.

השאירו תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>