הצטרפו אלינו בפייסבוק

עקבו אחרינו

26 נובמבר, 2013 פורסם ב קולטורה, קולנוע וטלוויזיה
אין תגובות

עוד ספין במדינת הספינים

 מאת: שירי מנשה |

כך נפטרת ישראל מהזֵמר המזרחי ומדיחה את החדשות החשובות: פרץ אחד ופרץ שני חשודים בהעלמת מס, גולן חשוד בשידול קטינות ואליו מצטרפים שני זמרים נוספים. מזל שזוהר ארגוב כבר מת

בתקופה האחרונה כולנו שמענו, ראינו והרחנו (לא מיששנו, חלילה) אייל גולן. עד כמה מסחרי זה נהיה? השמועות אומרות שיוסי גיספן כבר כתב לו שיר לכבוד יום הזיכוי.

בואו לא נשכח שבתקופה האחרונה כולנו גם התעלמנו, שכחנו ונטשנו כמה פרשיות שרלוונטיות יותר לאזור שבו אנו חיים. אולי כחלק מהאמריקניזציה שמתנחלת בישראל יש נטייה לחשוב שהשיח העיקרי יכול להיות הסלבס הלוקאליים – מעשיהם, נטיותיהם, שגיאותיהם ושיחות הסלון שלהם, אבל אנחנו לא אמריקה. אולי בשביל שלא נרגיש כל כך רע עם עצמנו כל הזמן מרוב פרשיות הרצח, הביטחון ותאונות הדרכים, מנסים לזעזע ולעודד אותנו כאחד עם צרות של מישהו אחר. ואולי, וסביר יותר להניח שזו הסיבה, מישהו רוצה שנשכח. שנתעלם מהמשך פרשת החייל שנרצח על ידי חברו השב"ח, מהחייל שנרצח באוטובוס, ממחאת האמהות המיניקות, מסגירת התיק נגד עמנואל רוזן. אפילו את מלחמת הקפה בחמישה שקלים זנחנו בצד לטובת חשד לא ברור ולא ודאי באייל גולן.

מה יש בו, בזמר המפורסם שאסור היה לומר את שמו, שאף אחד לא הצליח לא לומר את שמו? בסיפור הזה יש יותר ספקות מעובדות, שמיוחסות באופן ודאי לאדם אחד שלא הוכחה אשמתו ולא הוכחה חפותו, ועדיין ניתקל בו בכל ערוץ תקשורת אפשרי ובכל רגע נתון. בכל הערוצים ממהרים לשפוט ולשפוך את דמו, אבל קורה פה דבר הפוך: נכון לעכשיו הטלוויזיה שלי נראית כמו מועדון סגידה לזמר המהולל. גם האינטרנט שלי, העיתונים שלי ונושאי השיחה של כל הסובבים אותי. אפילו הבדיחות נהיו אייל גולן. די, מספיק, הבנו.

מעולם לא אהבתי אותו, אני ההפך הגמור ממוזיקה מזרחית, ועדיין אני שואלת – האם חרצו את גורלו בטרם עת רק בשביל להסיח את דעתנו? למי המניפולציה הזו עוזרת? לתקשורת שמנסה להשוויץ ביכולותיה לסקר כלום ושום-דבר או שמא לשלטון שרוצה להימנע מעימותים ביטחוניים, מדיניים ומהותיים?

דבר אחד ממעטת התקשורת לעשות, דבר חיוני שראוי שיהיה הדגש, אך נתקלתי בו בשתי תכניות בלבד – תכנית הבוקר של אורלי וגיא ותכנית האירוח של שי שטרן בערוץ 10. הדבר הזה נקרא חינוך, או ביתר דיוק – העברת מסר חינוכי: הורים, תשמרו על הילדים שלכם. בנות, תשמרו על הגוף שלכן. אם הכוונה היא להסיח את דעתנו מזוועות היומיום שעלולות ליצור מהומה, אפשר לדבר על שתי התופעות הגורפות הללו שבהחלט ראויות לקחת חלק בשיח הציבורי.

השאירו תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>