הצטרפו אלינו בפייסבוק

עקבו אחרינו

7 נובמבר, 2013 פורסם ב קולטורה, קולנוע וטלוויזיה
אין תגובות

סם שפיגל, מאחוריכם

הצופים הרבים שבאו לפסטיבל. צילום: שירי מנשה.

הצופים הרבים שבאו לפסטיבל. צילום: שירי מנשה.

 

מאת: מורן סרוסי ושירי מנשה |

סרטים רבים הוצגו, במוקדים רבים, במהלך פסטיבל הסרטים הבינלאומי ה-29 בחיפה , בחול המועד סוכות . אבל אותנו עניין  מוקד אחד ויום אחד : יום  שני, השעה: 08:45. המקום: מוזיאון טיקוטין לאמנות יפנית. כי באותה שעה הוצג במקום הסרט "חווה" בבימויה של שירין עכר, סטודנטית שנה ד' לתקשורת וספרות הלומדת לצידנו במכללת אורנים, וזה הצדיק בהחלט התעוררות בשעת בוקר בלתי סבירה בעליל.

הגענו למוזיאון ובתוך אולם קטנטן ובלי פופקורן צפינו במקבץ סרטי סטודנטים קצרים. הכל למען היצירה ושום דבר מסביב לה – יש בזה משהו מאמין. הקהל מנה עשרות, ביניהם משפחות היוצרים והיוצרים עצמם, סטודנטים מבתי הספר לתקשורת הטובים בארץ: סם שפיגל, סמינר הקיבוצים, ביה"ס לתקשורת באוניברסיטת אריאל, בי"ס מעלה וגם משלנו, גאוות יחידה – מכללת אורנים!

"חווה" הוא הסרט התיעודי היחיד במקבץ בו צפינו וגם היחיד שעסק בבני המיעוטים במדינתנו וששפתו הייתה ערבית. לכן שאלת הייחודיות לא עמדה כלל על הפרק. הסרטים היו מוצלחים בעינינו, מי יותר ומי פחות, אך כמסקנה כללית אנו יכולות לומר שיש לנו עתיד של יוצרי קולנוע מוצלחים, נועזים ואמיצים שלא מפחדים לגעת בתחומים ובעניינים שבמות אחרות מתקשות לגעת בהם.

בהמשך החלטנו להישאר ולצפות בשני סרטים נוספים: "בורגמן"- סרט סוריאליסטי העוסק בהריסתה של משפחה בעקבות נדיבות האֵם כלפי מי שמתיימר להיות הומלס חסר ישע. דעתנו עליו חלוקה. אני חושבת שהוא מופלא, מיוחד ומוצלח למרות הפחד שהוא זורע, ואולי בשל כך. ואילו שירי מתכחשת לזה שבכלל נכנסנו אליו. לדעתה הוא מכוון לקהל מסוים מאוד ובדיוק בקטעים שהוא מנסה להיות מסתורי הוא דווקא מעלה גיחוך.

הסרט השני היה "באקאס", בבימויו של קרזאן קאדר הכורדי, העוסק במשפחתיות ובתמימותם הכנה והנוגעת ללב של שני אחים קטנים ויתומים מאם ומאב. יש להם חלום – להגיע לסופרמן ובעזרתו להקים לתחייה את הוריהם ולהעיף את סאדם חוסיין מהשלטון. הסרט עוקב אחר בריחתם ממשטר הטרור של סדאם חוסיין בעיראק אל אמריקה הגדולה. יחד עם כל הקהל יצאנו נפעמות ומרוגשות וממש התקשינו לעזוב.

לסיכום, מכללת אורנים השאירה את חותמה. עכשיו יש לחוג לתקשורת לאן לשאוף- לשבת כל שנה באולם ולצפות בסרט משלנו. אין גאווה יותר גדולה מזו. ואם אתם חובבי סרטים ויצירה חדשה – פסטיבל הסרטים הבינלאומי הוא המקום בשבילכם. אנחנו ממליצות בחום, בעיקר בגלל האיכות, אך גם בגלל האווירה והשטיח האדום. אנחנו בטוח נהיה כאן גם בשנה הבאה.

שירין (במרכז) עם חברות שבאו לצפות בסרטה. צילום: שירי מנשה.

שירין (במרכז) עם חברות שבאו לצפות בסרטה. צילום: שירי מנשה.

השאירו תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>