הצטרפו אלינו בפייסבוק

עקבו אחרינו

29 נובמבר, 2013 פורסם ב יוצאים לשטח
אין תגובות

למען דו-קיום: שכבת י' באורט טבעון נפגשה עם פורום משפחות שכולות

דו קיום

הפורום הינו ארגון של ישראלים ופלשתינים שאיבדו את יקיריהם כתוצאה מהסכסוך ופועלים יחד למען הפסקת ההרג בשני הצדדים למען פיוס, הידברות ודיאלוג

תלמידי שכבת י' מבית הספר התיכון אורט טבעון נפגשו לאחרונה עם פורום המשפחות השכולות, ארגון של ישראלים ופלשתינים שאיבדו את יקיריהם כתוצאה מהסכסוך, הפועל למען הפסקת ההרג בשני הצדדים למען פיוס, הידברות ודיאלוג. במסגרת הפרויקט התקיימו מפגשים כיתתיים עם נציג יהודי ופלשתיני, ששיתפו את התלמידים בסיפורי האובדן האישיים שלהם, ובין השאר צפו התלמידים בסרט על מפגשים במסגרת הפורום ועל הניסיון לגשר על הפערים וליצור שיח משותף.

יצוין כי הפורום מונה כ-600 משפחות שאיבדו בן משפחה כתוצאה מהסכסוך הממושך. בפעילותם המשותפת הם גילו כי הפיוס בין האנשים והעמים אפשרי, ותובנה זו הם מנחילים לשתי החברות. הפורום גם הגיע למסקנה כי תהליך פיוס בין העמים מהווה תנאי בל יעבור להשגת שלום בר קיימא. הארגון מפיץ רעיונות אלה בכל האמצעים שעומדים לרשותו: חינוכיים, ציבוריים ותקשורתיים.

נעה חזות, תלמידה בשכבה, סיפרה חוויות מהמפגש: "פגשנו אדם פלשתיני, מוחמד, המתגורר בכפר ליד חברון, ואדם ישראלי, יובל, ששכלו את אחיהם. הכאב של שניהם הוא אותו כאב. מוחמד סיפר על המפגש הראשון שלו עם הסכסוך הישראלי-פלסטיני. הוא סיפר שכשהיה ילד קטן, באינתיפאדה הראשונה, הלך לבית הספר עם אחיו והם נקלעו לעימות בין חיילי צה"ל לבין הפלשתינים שזרקו אבנים על החיילים. בתגובה ירו החיילים כדורי גומי ובטעות אחד הכדורים פגע במוחמד. הוא סיפר איך קם בבית החולים ולא ידע מה קרה ואיפה הוא נמצא. הוא כל הזמן הזכיר את העובדה שיש לו אח שצעיר ממנו בשנה, אבל הם היו כמו אחים תאומים ונהגו ללכת יחד לכל מקום. המפגש השני שלו עם הסכסוך היה, כשבאחד הערבים אחיו יצא לכפר הסמוך, ומוחמד לא רצה לבוא. בבוקר, כשמוחמד התעורר, הוא שמע צעקות ובכי. מסתבר שאחיו נורה למוות באמצעות 30 כדורים ע"י חייל ישראלי. מוחמד סיפר שהוא נכנס לראות את אחיו בבית החולים ואמר: 'ראיתי את אח שלי ונהיה לי חושך בעיניים'. באותו הרגע חשבתי על עצמי, שחס וחלילה משהו כזה היה קורה לאחד מבני המשפחה שלי. הכאב שלהם הוא בדיוק אותו הכאב שאנחנו מרגישים. גיליתי שיש גם צד שני למטבע וחשוב שכולם ישמעו ויבינו אותו. בעקבות הסיפור של מוחמד הצלחתי להבין גם את הכאב שלהם".

המשתתפים סיפרו כי המפגשים לא היו פשוטים, וכי בין השאר נאמרו משפטים טעונים וקשים, והיו חילופי דברים בין הצדדים, אך הכל נעשה תוך הקפדה על כבוד והתבטאות נאותה. "חשיפת הנוער לזווית שאינה מוכרת פתחה צוהר והזדמנות לשאול שאלות ולהכיר את האחר", אמרו מארגני המפגש.

השאירו תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>