הצטרפו אלינו בפייסבוק

עקבו אחרינו

13 נובמבר, 2013 פורסם ב יוצאים לשטח
אין תגובות

כפר הנוער ויצו נהלל: התלמידים למדו על בטיחות בדרכים בתלת מימד

את ההשתלמות אירגנה עמותת אור ירוק, שהחלה לאחרונה ביישום פרויקט חדשני בשם "סינמה דרייב", במטרה למשוך את תשומת הלב של בני הנוער בנושא

תלמידי כפר הנוער ויצו נהלל החלו ללמוד שיעורים בנושא בטיחות בדרכים בדרך חווייתית וייחודית, במסגרת פרויקט "סינמה דרייב", המופעל ע"י עמותת אור ירוק. התוכנית מורכבת ממספר חוויות רב חושיות שנועדו להסביר את תחום הבטיחות בדרכים. אחת הדרכים להמחיש לתלמידים את הנושא הינה באמצעות סרט בתלת מימד, המספר על שלושה צעירים נורמטיביים היוצאים למסיבה ושותים אלכוהול. בסרט מראים לבני הנוער מהי ההשפעה הפיזית של האלכוהול ואילו תהליכים עוברים הגוף והמערכת העצבית עקב השתייה. הסרט עוסק בלחץ החברתי ונותן לנהגים הצעירים המלצות כיצד לפעול בצורה אחראית.

חוויה נוספת ב"סינמה דרייב" הינה חוויית החושך והדימיון, בה עדים התלמידים לתחרות נהיגה בין בני נוער, וכל זאת מומחש להם בחושך מוחלט ותוך כדי האזנה לפס קול היקפי. בנוסף יעברו המשתתפים חוויות נוספות, ובהם שאלון טריוויה אינטראקטיבי, צפייה בחקירת תאונה וסיור במצבי נהיגה מסוכנים.

התוכנית הייחודית מתמקדת בגורמים האנושיים לתאונות דרכים במטרה לשנות את נורמות הנהיגה של בני הנוער, ובאמצעות זאת להפחית את מספר תאונות הדרכים בהן מעורבים נהגים צעירים. בין הגורמים העיקריים בהם מטפל הפרויקט: מהירות, הסחת דעת, נהיגה תחת השפעת אלכוהול וסמים, לחץ חברתי ואי חגירת חגורת בטיחות.

מעמותת אור ירוק נמסר: "נהגים צעירים נמצאים בסיכון גבוה למעורבות בתאונות דרכים. בשל גילם הצעיר, הם נוטים לביטחון מופרז על הכביש ולביצוע התנהגויות מסוכנות. בניגוד לתפיסתם העצמית, הם אינם מנוסים במשימת הנהיגה ואינם מיומנים מספיק כדי להתמודד עם מגוון הסכנות בדרך. יש להעלות את החינוך והמודעות של בני הנוער כדי להפחית את תאונות הדרכים של הנהגים הצעירים".

השאירו תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>