הצטרפו אלינו בפייסבוק

עקבו אחרינו

12 נובמבר, 2013 פורסם ב יוצאים לשטח
אין תגובות

כנס מחקרי במגידו: הוצג מסמך אקדמי ראשון לגבי מעורבות הציבור בתהליך

הכנס נערך במשמר העמק, בשיתוף הצוות שמתאם את נושא המרחב הביוספרי, ובהשתתפות רבים מתושבי האזור. כמו כן עסקו בכנס באדריכלות קיבוצית

זו השנה השלישית שתושבי מגידו, בשיתוף עם הצוות המתאם של המרחב הביוספרי, מארגנים כנס מחקרי המוקדש כולו למחקרים העוסקים בסביבת החיים הפיזית והאנושית בתחומי המועצה האזורית. לכנס שנערך השנה בקיבוץ משמר העמק, הגיעו רבים מתושבי האזור שביקשו לשמוע על המחקרים החדשים.

המושב הראשון, "אדם וסביבה", עסק בסוגיית שיתוף הציבור במאבקים סביבתיים ובתהליך ההכרזה על המרחב הביוספרי. אחת הדוברות במושב זה, אילנה ארז, תושבת יקנעם המושבה, הביאה לנוכחים תמצית ממחקרה שהוגש בימים אלה בנושא שיתוף הציבור בהליך ההכרזה על המרחב הביוספרי רמת מנשה. במהלך הכנס התברר כי  מחקרה של רז הוא המסמך האקדמי הראשון מסוגו בסוגיית תוצרי התהליך שהתקיים בחמש השנים האחרונות, ומבטא עבור אנשי המקצוע ותושבי המועצה ממצא חשוב ומעניין, המשקף את הלך הרוח הציבורי שהיה לאורך הכנת תוכנית האב למרחב ביוספרי.

המושב השני, שעסק באדריכלות קיבוצית – עבר, הווה, עתיד, הביא השקפה על אורח החיים הקיבוצי, הפיזי והקהילתי, מנקודת מבטה של האדריכלות. שני הדוברים, מהמחלקה לארכיטקטורה בבצלאל, ציינו את התפתחות התכנון למגורים ולסביבה בחברה הקיבוצית והשינויים שחלו לאורך השנים בהתאם לשינויי אורחות החיים בקיבוץ.

המושב האחרון הוקדש ל-100 השנים הראשונות לארגון השומר הצעיר, והונחה ע"י  גדי רקובסיקי מקיבוץ עין השופט.

נטע שפירא, מיוזמי הכנס וממארגניו: "אני שמח שעסקנו בנושאים חשובים ומרגיש שהעמקנו בהם וגם חידשנו במשהו. מעבר לכך, גם הנאה אינטלקטואלית היא הנאה. אני חושב שצריך לקיים אירועים כאלה".

השאירו תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>