הצטרפו אלינו בפייסבוק

עקבו אחרינו

3 נובמבר, 2013 פורסם ב יוצאים לשטח
אין תגובות

בתי הספר לקחו חלק בפרויקט בהובלת קק"ל

במסגרת הפעילות העמידה קק"ל לרשות בתי הספר ביישוב ציוד רב, הכולל כפפות, שקיות ניילון וכובעים, ובהתאם להנחיות טיפלה כל קבוצת תלמידים בשטח נתון

יום הניקיון הבינלאומי צוין השבוע בבתי הספר בקריה, במהלכו מילאו התלמידים כמות נכבדה של שקי אשפה. מדובר באחד המפעלים הסביבתיים הגדולים בעולם, שבבסיסם התארגנות קהילתית לטובת איכות הסביבה. הפעילות החלה כיוזמה מקומית באוסטרליה לפני כ-20 שנה והפכה מאז למבצע חובק עולם השואף להגביר את המודעות לניקיון ולאיכות הסביבה. בשנת 2001 חברה קק"ל ליוזמה, ומאז היא מובילה את יום הניקיון ברחבי הארץ. יצוין כי הפרויקט מתקיים בשיתוף הרשות המקומית ומרכז השלטון המקומי.

במסגרת הפעילות העמידה קק"ל לרשות בתי הספר ביישוב ציוד רב, הכולל כפפות, שקיות ניילון וכובעים, ובהתאם להנחיות טיפלה כל קבוצת תלמידים בשטח נתון. במהלך יום הלימודים יצאו קבוצות-קבוצות לשטח, משכבות גיל שונות, כך שבסיום היום כל תלמיד בבית הספר היה שותף למאמץ הכללי.

יצוין שכל בתי הספר בקריה הינם ירוקים, ממחזרים ומפרידים אשפה, כך שההשתתפות ביום הניקיון היתה טבעית וברורה. אחת המורות: "התלמידים של היום מאוד מודעים לכל נושא איכות הסביבה והמיחזור. מדובר בדור צעיר ונבון שמודע לתוצאות הקשות של חיים בסביבה מזוהמת".

מנהל מחלקת החינוך במועצה, יאיר אודם: "החשיבות החינוכית של יום הניקיון הבינלאומי היא עצומה. כל צעיר מודע המקפיד לשמור על סביבתו הקרובה, הופך ברבות השנים לאזרח שמכבד את הזולת ואת הקהילה בה הוא חי. בכך אנו תורמים לחברה טובה יותר. השאיפה שלנו הינה שבאמצעות הילדים נצליח להשפיע גם על המבוגרים שבינינו, ואכן בכל שנה המודעות הציבורית לחשיבות הניקיון הסביבתי הולכת ומתעצמת".

השאירו תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>