הצטרפו אלינו בפייסבוק

עקבו אחרינו

13 נובמבר, 2013 פורסם ב במה חופשית
אין תגובות

הסופרלנד איננו הבעיה

light-and-motion-1291038-m

הנהלת סופרלנד לא אפשרה לתלמידי בי"ס אלג'יאל ביפו להיכנס לפארק.

מאת: נדין אבו ריא |

הרוחות טרם נרגעו מהמקרה בו סירבה הנהלת פארק השעשועים "סופרלנד" לאפשר לתלמידי בי"ס "אג'יאל" ביפו להיכנס לפארק. הסיבה לסירוב – יש ימים המיועדים לתלמידים יהודים בלבד.

אירוע זה מביש ומצער. הוא מזכיר לנו אירועים דומים שמהם נודף ריח של גזענות, שנאה ועוינות אשר מחלחלים לתוך חלקים מסוימים בציבור היהודי כלפי הערבים אזרחי המדינה.

מנהיגי הציבור הערבי, ארגוני החברה האזרחית ומגזרים אחרים גינו בלהט ובחריפות רבה את התופעה הנ"ל. אבל לדאבוננו, כעבור מספר ימים כולם שבו למסלול החיים השגרתי, ממתינים לאירוע הבא, וכאילו כלום לא קרה.

על אף הקושי לשחות נגד הזרם, אני סבורה שאירוע "הסופרלנד" יצא מכלל פרופורציה ושצריך להחזיר אותו לממדים האמתיים שלו. אני בדעה כי המניעים והשיקולים שהיו לנגד עיניהם של האחראים על הפארק בקביעת ימים נפרדים לתלמידים הערבים ואחרים ליהודים, לא היו גזעניים כלל. נציגת הפארק הופיעה בפני ועדת החינוך והתרבות בכנסת והצהירה כי המניעים להחלטה היו ההתנגשויות וההיתקלויות הרבות שאירעו בעבר בין תלמידים יהודים ותלמידים ערבים שנפגשו לראשונה בפארק. על אף שאינני רוצה לסנגר על החלטת הנהלת הפארק, אני מוצאת בה הגיון מסוים. לו הנהלת הפארק הייתה מסרבת להכניס את התלמידים הערבים בכלל, זה היה נשמע ונראה אחרת. ייתכן והמניעים של הנהלת הפארק היו מבוססים על חשיבה גזענית, אולם, כפי שאני רואה את הבעיה, היא לא טמונה בהתנהגות גזענית זו או אחרת של אנשים קיצוניים. אינני מודאגת מאלו שאינם מתביישים בגזענותם, ובשנאת החינם שלהם כלפי הערבים, אלא מאותם רמי מעלה ומקבלי ההחלטות במדינה אשר מסתירים את דעותיהם ומחשבותיהם הגזעניות ומתכננים בשקט איך לנשל את המיעוט הערבי מזכויותיו ולהפוך אותו למוקצה ומוזנח.

הגינויים שהושמעו כלפי הנהלת "הסופרלנד" היו קשים וחריפים. כאילו שהבעיה היא "איך התלמידים הערבים יבלו את חופשת הקיץ שלהם?". ציפי לבני, שרת המשפטים, גינתה את האירוע בקול רם וצלול והכריזה על פתיחת "קו חם" לקבלת תלונות של אזרחים אשר נתקלים בהתנהגות גזענית ומפלה. שר החינוך, הרב שי פירון, התקשר למורה מבי"ס "אג'יאל"  והכריז בפניו על מידת הזדעקותו וסלידתו מהתופעה המבישה הזו אשר מקומה לא יכירנה בחברה הישראלית. הנהלת עיריית ת"א-יפו הנחתה את מנהלת החינוך התרבות והספורט בעירייה להחרים את פארק "הסופרלנד" ולא בכל הקשור לבתי הספר ולקייטנות הקיץ.

כל אותם גינויים מטעם המנהיגות הרשמית אינם עולים לאוצר המדינה מאומה, ובתמורה המגנים זכו בתואר של "הנאורים" ו"הליברלים". כאשר אלו שפוגעים בנו מודים בחרפת מעשיהם ובטעותם, אנו הערבים מאבדים את המוטיבציה "להילחם" בהם ולעמוד על זכויותינו. מחלת הגזענות אינה נרפאת רק על ידי גינוי התופעה מצד היהודים או מצד הערבים. הלוואי והיינו רואים או שומעים את ציפי לבני, שי פירון, רון חולדאי ועמרם מצנע הופכים עולמות למען הקמת פארקים דומים בישובים הערבים. הלוואי והיו נזעקים למען הקצאת משאבים ותקציבים ממשלתיים לפיתוח הישובים הערבים, לפיתוח אזורי תעשייה, לשיפור מערכת החינוך ולהגדלת תחומי השיפוט. זו הגזענות האמתית, ולא מניעת התלמידים הערבים לגלוש ולהשפריץ מים אחד על השני עם התלמידים היהודים.

השאירו תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>