הצטרפו אלינו בפייסבוק

עקבו אחרינו

29 אוקטובר, 2013 פורסם ב חינוך אחר
אין תגובות

היום הראשון שלי: מילנה יסניץ מספרת על יומה הראשון כמורה בבית הספר

מילנה

מילנה יסניץ

מאת: אדי גל

יסניץ, בוגרת אורנים, מספרת על ההתרגשות, על ההכנות, על היום הראשון בכיתה ועל הפידבק החיובי שקיבלה כבר בסוף שעור הבכורה שלה

מילנה יסניץ, בוגרת המכללה האקדמית לחינוך אורנים, סיימה השנה את לימודיה במכללה בחוגים לספרות ולתקשורת, והחלה השבוע את דרכה המקצועית בבית הספר שבקיבוץ יפעת. לעיתון כוכב יזרעאל היא מביאה את סיפורו של היום הראשון שלה במערכת החינוך, מבט אישי על מה שקדם ליום המיוחד הזה ועל הדרך אותה עברה.

מילנה יסניץ מספרת: "אתמול בערב, לפני שהכנתי את התיק, צפיתי בחדשות וראיתי עשרות הורים מודאגים, שמתרוצצים בחנויות ורוכשים ציוד לשנת הלימודים. ברקע הבחנתי בילדיהם שאוחזים בידם וכאילו מבקשים לא להשתחרר, על פניהם היה חיוך הססני. למרות שאני לא עולה לכיתה א', אני בהחלט מרגישה תחושת הזדהות אם אותם הילדים.

בשנה שעברה, במסגרת קורס 'אימוני הוראה' במכללת אורנים, לימדתי בבית ספר יגאל אלון שבנצרת עילית. השנה נכנסתי לראשונה לכיתה שהיא שלי, כדי ללמד את מקצוע הספרות והרגשתי כי על כתפיי יש אחריות רבה. ההבנה הזו עוררה בי התרגשות גדולה. לשמחתי נוכחתי לגלות שהאווירה בבית הספר אליו הגעתי היא ללא ספק אווירה משפחתית. קיבלתי קבלת פנים חמה מההנהלה ומהמורים, אפילו אחת המורות שלחה לי SMS בסוף היום ושאלה לשלומי.

נכנסתי לשיעור הראשון שלי עם רעד קל ברגליים, אך במהרה נשאבתי לתוך החוויה שמקנה לי אושר. הקרנתי לתלמידים מצגת מהכנס לחינוך שנערך לאחרונה,  בו עלה כי ארבעים וחמישה אחוזים מכלל התלמידים בארץ היו מבטלים את מקצוע הספרות. הבטחתי לתלמידי שאנסה לחבר אותם למקצוע דרך האהבה שאני רוכשת לו. אחר כך ערכנו דיבייט אודות הסוגיה והרגשתי שגופי מתמלא באנרגיות ושאני מוכנה לתת הכל כדי לא לאכזב את תלמידי.

בסוף השיעור ניגש אליי אחד התלמידים והודה לי על השיעור. לא האמנתי שכבר ביום הראשון אזכה לקבל פידבק חיובי. את היום סיימתי עם חיוך ענק ועם המון מוטיבציה. מקווה שתלמידי כיתות א' הרגישו היום את אותה ההרגשה בדיוק".

השאירו תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>