הצטרפו אלינו בפייסבוק

עקבו אחרינו

9 ספטמבר, 2013 פורסם ב יוצאים לשטח
אין תגובות

התעניינות עולמית: משלחת מבלגיה תלמד על הליך שיקום נחל הקישון

חברי המשלחת ידונו עם עמיתיהם הישראלים בקידום שיתוף הפעולה בתחום הסביבה בין המדינות, בהפחתת זיהום אוויר ובהקמת מנגנון לניהול כימיקלים

משלחת מרשויות איכות הסביבה של בלגיה, שהגיעה השבוע לארץ כאורחת המשרד להגנת הסביבה ומשרד הכלכלה, פתחה את הסיור באזור חיפה והתמקדה בפרויקט שיקום הקישון, שנמשך מאזור קרית טבעון, בואכה נשר ועד לקו החוף. בנוסף נפגשו חברי המשלחת עם אנשי המשרד להגנת הסביבה, כמו גם עם בכירים במשרד הכלכלה.

הביקור מהווה המשך לשיתוף הפעולה הפורה בין הצדדים, לאחר מספר ביקורים של בכירים ומומחים מהמשרד להגנת הסביבה בבלגיה בשנים האחרונות. כפי שפורסם בעבר, השר להגנת הסביבה, ח"כ עמיר פרץ, הבהיר כי פרויקט שיקום הקישון מבטא את הקשר הבל ינותק בין צדק סביבתי לצדק חברתי, ובמסגרתו נחל שזוהם במשך עשרות שנים יחזור לציבור כפארק מטרופוליני רחב ידיים, שישמש מוקד בילוי לכל תושבי האזור.

במהלך הביקור ידונו חברי המשלחת בסוגיות מגוונות, כגון שילוב הגז הטבעי במשק, הפחתת פליטות גזי חממה וזיהום אוויר, הקמת מנגנון ניהול כימיקלים, וכן רישוי ופיקוח על תעשיות וניהול פסולת. המשלחת תמשיך את הסיור ברחבי הארץ ותסייר ברמת חובב, השפד"ן (מתקן טיהור השפכים של גוש דן) ואתרים נוספים.

יצוין כי בלגיה נחשבת למדינה מתקדמת בתחום איכות הסביבה, ומשרד הסביבה הפלמי סייע רבות למשרד להגנת הסביבה הישראלי ביישום מערכים סביבתיים, כגון רישוי משולב של תעשיות ומרשם הפליטות לסביבה. בנוסף מתקיים שיתוף פעולה עם סוכנות ניהול הפסולת הפלמית, ובין השאר סייעו הפלמים בהכנת חוק האריזות והחוק לטיפול בפסולת אלקטרונית וסוללות.

השאירו תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>