הצטרפו אלינו בפייסבוק

עקבו אחרינו

29 אפריל, 2013 פורסם ב יוצאים לשטח
אין תגובות

היועץ המשפטי שם וטו: נדחתה הצעתו של שמחון לסייע לבתי הקפה בטבעון

חבר המועצה ביקש להביא איש שיווק ופרסום, שייסע בייחצון בתי הקפה. היועץ המשפטי למועצה הציע לערוך הצבעה לגבי הסוגיה האם מדובר בסמכות המועצה, והנושא ירד מהפרק

מליאת המועצה המקומית קרית טבעון אפילו לא קיימה דיון לעומק בהצעת חבר המועצה שמוליק שמחון, לפיה תעסיק המועצה איש פרסום ושיווק, במטרה לעודד ביקור של תושבי חוץ בבתי הקפה הרבים בקרית טבעון. זאת לאחר שהיועץ המשפטי של הרשות המקומית, עו"ד עודד רומנו, קבע שלמועצה אין סמכות לפעול בתחום זה.

שמחון טען כי לאחרונה הופכת קרית טבעון ל"יישוב של בתי קפה". לטענתו, מדובר בדבר מבורך, אלא שביישוב עצמו אין מספיק תושבים כדי להחזיק כלכלית את כל העסקים שנפתחו. לכן הציע שמחון, כי המועצה תביא איש מקצוע שיכין תוכנית פרסומית שתעודד תושבי חוץ להגיע לבתי הקפה של טבעון. בפנייתו למועצה ציין שמחון: "אתם כמובן תגידו לי שאי אפשר, וגם היועצים המשפטיים ייתנו נימוקים חוקיים, אבל כשרוצים, הכל אפשר".

עו"ד רומנו קבע שהנושא אינו בסמכות המועצה וקרא לחברי המליאה לקיים הצבעה בשאלה אם הדבר הינו במסגרת סמכויות המועצה או לא. חבר המועצה אריה סוזין טען כי הוא מצפה שהיועץ המשפטי ימצא פתרונות ולא רק יומר מה אסור. כמו כן הציע סוזין לקיים פגישה עם בעלי העסקים כדי לשמוע מה הם צריכים.

ראש המועצה, דוד אריאלי, טען כי המועצה מקיימת דיאלוג עם בעלי העסקים, והמועצה המקומית יודעת לבוא לקראת חלק מהדברים שהם מעלים. עם זאת ציין אריאלי: "יש איזשהם גבולות של רציונל, ואל לנו להכניס את עצמנו לסקטור הפרטי. היועץ המשפטי אמר כאן דברים מאוד ברורים. צריך גם לזכור: עם כל הכבוד, מדובר בכספי ציבור וצריך לפעול בהם בצורה מאוד רגישה".

בסופו של דבר נערכה הצבעה על הצעתו של היועץ המשפטי למועצה. ראש המועצה אריאלי והחברים ניקול דרזנר, שלמה מושיץ, אבי בן יוסף ודוד חורש הצביעו בעד, בעוד שמחון, מנחם גילה, עמית אבני, נאוה סבר ואריה סוזין הצביעו נגד. לאור התיקו 5:5 התקבלה הצעתו של היועץ המשפטי למועצה.

 

השאירו תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>