הצטרפו אלינו בפייסבוק

עקבו אחרינו

29 אפריל, 2013 פורסם ב יוצאים לשטח
אין תגובות

אלפסי בסיכום שנת הפעילות בתל יקנעם: נקים שני גני ילדים ארכיאולוגיים

פרויקט תל יקנעם מתקיים זו השנה השישית מטעם עיריית יקנעם ורשות העתיקות. את הפרויקט מובילה תוכנית מורשת "ציוני דרך", בעלות של 600 אלף שקל

לאחר שנת לימודים עמוסה בפעילויות בתל יקנעם, הגיעו תלמידי שכבת ד' מכל בתי החינוך ביישוב למפגש מסכם בתל. במהלך המפגש, שאליו הגיע כל בית חינוך ביום שהוקדש לו בנפרד, חולקו התלמידים לשלוש קבוצות. קבוצה אחת קיבלה הסברים על עבודות הארכיאולוגיה שנעשות במקום, וכל תלמיד התנסה בחיבור כלי חרס. קבוצה נוספת עסקה בהכנת לבני בוץ לשחזור החומה מימי המקרא, והתלמידים פשטו ידיים והחלו במרץ ללוש וללבן את הלבנים ולהעבירם לייבוש. הקבוצה השלישית ערכה סיור היקפי בתל, בהשתתפות מדריכה של רשות העתיקות, במהלכו למדו התלמידים על האזורים השונים במהלך התקופות השונות, והכירו מקרוב את השרידים הקדומים.

ראש העיר, סימון אלפסי, המייחס חשיבות רבה לפיתוח התל כאתר מורשת והיסטוריה, החליט להקים ברחוב חרמון שני גני ילדים ארכיאולוגיים, כשהבסיס שלהם הוא תל יקנעם. הרעיון הינו שהילדים יכירו את התל ואת ההיסטוריה שלו כבר מגיל צעיר ויקדמו את היעד העירוני של שייכות.

פרויקט תל יקנעם מתקיים זו השנה השישית מטעם העירייה ורשות העתיקות. הפרויקט, שהינו בהובלת תוכנית מורשת "ציוני דרך", בעלות של 600 אלף שקל, מתנהל בשני היבטים: היבט פיזי, שכולל פיתוח, הסדרה ושימור לטובת הציבור, והיבט חינוכי, שכולל פעילות עם תלמידי כיתות ד' מכל בתי החינוך ביישוב. בשנה זו התרכזה הלמידה במבנה העיר בתקופת המקרא, ובעיקר בנושא ביצורי העיר: החומות, המגדלים והשערים. התלמידים הכירו את מרכיבי הביצורים, תפקידו של כל חלק ומה נשאר לראות היום.

העירייה, רשות העתיקות ותוכנית מורשת במשרד ראש הממשלה, מגייסות ומשקיעות כספים רבים בשחזור המקום, ולאחר סיום העבודות צפוי להיפתח בתל מרכז מבקרים, וכמו כן ייבנה אמפי לאירועים יישוביים ואירועים בית ספריים של עד 500 משתתפים. אירוע שבועות המסורתי של בית החינוך דליות צפוי לחנוך את תחילת עונת האירועים במקום.

אלפסי: "לתל יקנעם חשיבות עצומה להיסטוריה של האזור כולו. נמשיך לפתח את המקום מתוך מטרה ללמוד על ההיסטוריה ולהפוך אותו לאתר תיירותי, שימשוך מטיילים רבים שיגיעו לאזור מהארץ ומהעולם. שמחתי לראות את התלמידים מגיעים ומשתתפים בפעילויות השונות, אבל הכי חשוב שהם שואלים, מתעניינים במקום, ורוצים לקבל עוד ועוד מידע. נקים בעיר שני גני ילדים ארכיאולוגיים, כשהבסיס שלהם הוא התל, ונפעל לקידום אחד היעדים העירוניים שלנו, שהינו קידום תחושת השייכות לתל יקנעם".

מזכיר הממשלה, צבי האוזר, ומנהל תוכנית מורשת, ראובן פינסקי: "בפרויקט תל יקנעם באים לידי ביטוי בצורה המיטיבית שימור המורשת, תוך הנחלתה 'דרך הרגליים' לדור הצעיר. תל יקנעם הפך להיות פרויקט לדוגמה של שילוב, שימור וחינוך, ויהפוך בקרוב להיות פרויקט ארצי של 'אמץ אתר'".

מנהלת מרכז ארכיאולוגי חינוכי גליל ברשות העתיקות, נירית קורן לורנס: "הפעילות בתל יקנעם, הן הפיזית והן החינוכית-קהילתית, הינה חלק מתהליך מתמשך. מטרת התהליך היא בראש ובראשונה לחבר את תושבי העיר אל המקום בו הם גרים, לחזק את הזיקה ליישוב ולהכיר את המורשת הארוכה והמרתקת של יקנעם. בשנה זו אנו מתחילים להרחיב את מעורבות הקהילה: גני הילדים, נוער, משפחות וגימלאים".

 

השאירו תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>